KongConan Startet 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2010 Var en tur i båten for å sjekke ståa før den skal opp, og når turen kom til toalettet så jeg at det var fullt av brunsvart gugge og en kladd. Det så ut som noen hadde driti der, noe som er en litt for god prestasjon siden lugaren er låst og jeg har eneste nøkkel. Så jeg måtte se litt nærmere og kunne slå fast at det var ei mus som har drukna oppi der(ja jeg lot dasslokket stå oppe og jeg er tett). Jeg hadde jo ingen lyst til å ta i det greiene der og mer eller mindre sinnsyk i gjerningsøyeblikket forsøkte jeg å spyle den ned. "Kverna greier jo kabler så da klarer den vel ei godt mørnet mus", tenkte jeg. Vel, nå er dassen tett....noen som har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Tommelen opp for beste tittel på en tråd i år. Trodde det var snakk om noe helt annet jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Flott tittel, og den var grei nok. Det sto jo ikke at noe var fastkjørt i musen! Kanskje en dasj saltsyre kan løse opp museliket? Ellers er det vel kun demontering som er løsningen. Da får du jo renset opp for urinstein og andre uhumskheter. Drittjobb ja vel, men det finnes neseklype og hansker. Lars H. selvoppnevnt drittunge Redigert 13.Oktober.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 luremus? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Pus? Sitér dette innlegget Link to post
KongConan Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 tenkte på å hive noe helseskadelig oppi der ja. Saltsyre er hissig mot metaller, er det noe av det i systemet tro? Er ukjent med dass i båt. Ellers lurer jeg på kaustisk soda. Dritt! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Redigert 13.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongConan Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 At ikke jeg tenkte på den Mr.Burns , verdt et forsøk! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Dritt ? Var det ikke mus da Artig skrevet, selv om det er noe mus, eh, dritt :) Hvis du får tømt oppi kaustik soda og det får stå en stund burde vel det løse opp noe. Men er det kverna som står ? Går det an å tørne den manuelt, ev snu strømmen til motoren og kjøre den bittelitt tilbake slik at museliket løsner ? Er konklusjonen at mus er dritt ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lars H. Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Er konklusjonen at mus er dritt ? NEI! Lars H. pensjonist og 67 år om drøyt 1 md.! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KongConan Svart 13.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Mus er noe dritt når den stinker, er full av hår, full av ekkel saus, du ikke blir kvitt den og rett og slett er udregelig å ha med å gjøre. Slik som denne. Vet ikke om det er kverna som står..tror ikke det. Dassen går som normalt men vannet renner ikke unna. Virker som den har plugget igjen hele dritten. Redigert 13.Oktober.2010 av KongConan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Domus er noe dritt ! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Da får du fylle opp vann i skåla og bruke sugekoppen, tjokka tjokka tjokka Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lars H. Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Mus er noe dritt når den stinker, er full av hår, full av ekkel saus, du ikke blir kvitt den og rett og slett er udregelig å ha med å gjøre. Selv om innlegget vel snart slettes: Har dere hørt om han som skulle ha seg et nummer med den feite damen (feite mennesker diskuteres jo på TV nå)? Jo han fant drittlukten i sausen/gørra og bladde seg videre til målet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
adeneo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Vet ikke om det er kverna som står..tror ikke det. Er det du kallern??? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Ho mørner vel til våren?? Da er det bare å trykke på knappen. Problem løst!!! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 13.Oktober.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Mus er noe dritt når den stinker, er full av hår, full av ekkel saus, Er ikke dette en relativt vanlig beskrivelse? (Ihvertfall på telttur etter en uke ) Redigert 13.Oktober.2010 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 13.Oktober.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Ho mørner vel til våren?? ... Du får oppfinne en musesuger. Dette blir jo bare mer og mer fornøyelig... Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Problemet med denne typen mus er jo faktisk at de bruker meget lang tid på å løse seg opp. Ikke uvanlig å finne "uttørkede mus" under vedstabler, i fuglekasser og andre steder - Innholdet i musa forsvinner jo, men dotten kan holde seg i lang tid, ref. bl.a. det som enkelte ganger ligger forran peisen. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 ........... Vel, nå er dassen tett....noen som har noen gode råd? Du får fylle på med kokende vann, da blir jo "dyret" kokt og forhåpentligvis mindre seigt og så prøve kverna... Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 ..Innholdet i musa forsvinner jo, men dotten kan holde seg i lang tid, ref. bl.a. det som enkelte ganger ligger forran peisen. Jeg tror jeg dør.... Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.