Guest Kaptein Fredrik Startet 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2010 Jepp, som tittelen Jeg har noen påhengere(bare 2 taktere), da noen er gamle, og jeg tør ikke skru de opp, siden de går som klokker bare de får bensin. En av dem, har mye rusk, aske, sot, bensinsøl osv. i sylinderen. Derfor lurer jeg på om det finnes noe fiffig middel man kan blande i bensinen og bare la det stå å gå en liten stund. På forhånd takk:) Mvh Fredrik Link to post
dvil Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 (redigert) Vann! Men ikke i bensinen. Vet forresten ikke om 2-taktere tåler det like bra, men jeg har spruta vann inn i innsuget på bilmoterer for å rense for sot. Bruk spruteflaske som forstøver og prøv deg fram med mengden. Ikke for mye av gangen selvfølgelig. Kjørte en Chevrolet V6 lenge med vannlekkasje inn i en sylinder. Da jeg tilslutt måtte ta av toppene fant jeg 5 nedsotete sylindre og en gullende ren. Redigert 13.Oktober.2010 av dvil (see edit history) Link to post
GlennIversen Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 fyll dem med diesel, la det ligge en dag eller tre, spyl så godt med vann, la det tørke så starter du dem opp med bensin etterpå så du får vekk siste rest av vann. Ha en fin dag Link to post
Lazyjack Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Vanninnsprøyting renser godt men jeg ville ikke benytte det på 2-taktere. Husk at vann/oljeblandingen skal smøre veiv og rådelagre og vann smører definitivt ikke bra. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Så det finnes ikke noe tilsetningsstoff? Link to post
Kasper22 Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Carbon cleaner er hva du er ute etter.Finnes flere forskjellige, men "engine tuner" fra evinrude/johnson er vel lettest å få tak i her til lands. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Ok takk. Da heller jeg bare litt i tanken, og lar motoren stå å gå? Link to post
Kasper22 Svart 14.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2010 Dette er en spray du sprayer inn i innsuget mens motoren går. Så skal det stå og virke en stund (fra 15 min til noen timer etter hvilket fabrikat du har). Etterpå skal motoren stå og gå en stund på tomgang, det stinker og ser ut som sølevann når det kommer ut sammen med kjølevannet. Den jeg nevnte som OMC forhandler (Engine tuner)tror jeg skal virke rundt 10-15 timer før du starter opp igjen. Jeg har brukt en fra Sierra "Carbon free" som etter forklaringen på boksen skal stå ca 15 min.(finner den kansje hos båtutstyr forhandlere) PS: Det står ofte du skal bruke hele sprayboksen på en motor, men det er vel for de største motorene.Jeg spyler inn til det ordentligt ryker og surkler, og ser det begynner å komme ut sammen med kjølevannet. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Men du sier at den sprayen skal stå å virke en stund, skal motoren gå? Link to post
Kasper22 Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Det står forklart på boksen, men du spyler det inn mens motoren går.Så stopper du den og lar det virke den opgitte tiden,før du starter den igjen og lar den gå seg rein Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 ok. Da kjøper jeg en sånn boks... Hjertlig takk for hjelpen!! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2010 Fant denne på Jula Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn