Jump to content

Tilsettningsmiddel til bensin for å rense sylinder på 2 taktere

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Jepp, som tittelen :flag_bp:

Jeg har noen påhengere(bare 2 taktere), da noen er gamle, og jeg tør ikke skru de opp, siden de går som klokker bare de får bensin. En av dem, har mye rusk, aske, sot, bensinsøl osv. i sylinderen.

Derfor lurer jeg på om det finnes noe fiffig middel man kan blande i bensinen og bare la det stå å gå en liten stund.

På forhånd takk:)

Mvh

Fredrik

Vann! Men ikke i bensinen. :tongue:

Vet forresten ikke om 2-taktere tåler det like bra, men jeg har spruta vann inn i innsuget på bilmoterer for å rense for sot. Bruk spruteflaske som forstøver og prøv deg fram med mengden. Ikke for mye av gangen selvfølgelig.

Kjørte en Chevrolet V6 lenge med vannlekkasje inn i en sylinder. Da jeg tilslutt måtte ta av toppene fant jeg 5 nedsotete sylindre og en gullende ren.

Redigert av dvil (see edit history)

Dette er en spray du sprayer inn i innsuget mens motoren går. Så skal det stå og virke en stund (fra 15 min til noen timer etter hvilket fabrikat du har).

Etterpå skal motoren stå og gå en stund på tomgang, det stinker og ser ut som sølevann når det kommer ut sammen med kjølevannet.

Den jeg nevnte som OMC forhandler (Engine tuner)tror jeg skal virke rundt 10-15 timer før du starter opp igjen.

Jeg har brukt en fra Sierra "Carbon free" som etter forklaringen på boksen skal stå ca 15 min.(finner den kansje hos båtutstyr forhandlere)

PS: Det står ofte du skal bruke hele sprayboksen på en motor, men det er vel for de største motorene.Jeg spyler inn til det ordentligt ryker og surkler, og ser det begynner å komme ut sammen med kjølevannet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...