-morten- Startet 14.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2010 Hei noen som så det programmet Havets helter på tv4? noen Oslogutter som hadde lite erfaring med båt hadde kjøpt seg sjark og skulle seile fra Vardø til Båtsfjord.. ikke viste de hvordan VHF`en fungerte og ikke hadde de fått opplæring med kartmaskinen! så ikke ut som om de hadde papirkart med seg!! synes dette virka på grensen til uansvarlig!! da de kom inn i restricted area hadde ingen peiling på hva det betydde! Var dette overdrevet via filminga eller stod det virkelig så ille til med guttenes kompetanse? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Erling P Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Hadde ikke den ene VHF kurs?.Syns det ble nevnt da de så på den første båten. Og en snakket om et sertifikat (kystskipper?)Vist de ikke vet hva sperret område er,så mo de holde seg hjemme. Men om det er modig eller idiotisk gjort av de ,det vil tiden vise. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Mitt inntrykk var at de bare hadde tatt båtførerprøven. Og så hadde jo han ene karen litt daycruisererfaring. De virka temmelig blanke på det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Det virka noe på tryne ,dem skjønner mer eller mindre null .Har sett på fra episode 1 ,han finnen er artig da .Han er ikke mye fornøyd med fiskerinemda,ødla jo plotter'n han's sist dem var ombord å siden har han liggi til kai å venta.Har bare viasat 4 ombord ,så ser det hjemme på tv3 nett tv .Ligger der under tv 4 og gratis ;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ahamm Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Hadde jeg skulle fisket i en 10-12 metring ute på havet tror jeg jeg hadde gitt f i papirkart (hadde vel kun hatt ett stort oversiktkart). Men det er jo godt mulig de har papirkart. Restricted area kan jo være så mangt, ikke sikkert det har noe som helst betydning for dem. Kommer vel opp info om området når de klikker på boksen tenker jeg. Er vel ikke mere uansvarlig det disse gutta driver med enn mye annet som skjer rundt omkring, men at de har lite kunnskap om hva de driver med er det vel ikke tvil om, de er jo fullstendig klare over det selv også. Morro at de tør satse. Learning by doing Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Chivato Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Synes også det er tøfft gjort! En plass må man jo begynne? De fleste av oss har vel ikke guts til å forfølge det vi egentlig ønsker å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 båtførerprøven var det FredrikW. Uansett så hadde jeg ikke turt det som de gjør med en så liten båt. Selv om jeg har 10 sesonger(Vinter og Sommer)på Lodda i Barentshavet på en 210 fot snurper så er det ikke forsvarlig i mine øyne.Men jeg liker Finnen,det er en "blåser" Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Må legge til ,at det er tøft at folk hopper i ting dem drømmer om.Vi andre sitter bare å prater om det ,å det anger jeg på den dag i dag.Den store fabrikkbåten er jo også litt morsom å følge med på,trekt teiner i 3 uker uten ei krabbe.Så vi får jo se da ossen detta går ,Finnen fisker som f... så lenge det varte .Men som han sier ,det er mere jobb i land med myndighetene å alt det andre pappir surre.Letter å fiske i stiv kuling som han sa .Artig program syntes jeg da,men nu ser jeg på nrk nett tv om hummer fiske fra sørlandet . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
FredrikW Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Som ahamm sier er vel ikke det de gutta fra Oslo har planer om spesielt mye farligere enn mye annet som folk driver med i land og by. Jeg bedrev mye villmannsaktivitet i småbåt på kysten av Øst-Finnmark i min ungdom, og jeg lever fortsatt. Gutta i fiskebåten har jo tatt sikkerhetskurs og lært litt om overlevelsesdrakter og slikt, så de får vel ombord noe sikkerhetsutstyr, tenker jeg. Han var morsom han finnen da han måtte bruke Koskenkorva til å tine opp en frossen autopilot: "Nu blir vel den båten å kjøre i sikk-sakk!", hehe Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 14.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2010 Noen som vet hvilket Restricted area det var snakk om? Er det ikke et radar/antenne-området der oppe en bør holde seg unna? Går vel fint å gå i det, men bør kanskje ikke hoppe i halmen på en stund Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
p-kaill Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Syntes gutta klarer kjempebra, de må ha et alvorlig pågangsmot. Som selger av sjarken sa: De er ikke mørkeredd. Jeg synes det er flott at noen tar sjanser og lever ut sine drømmer. Det er altfor mange som drømmer men som aldri kommer seg over dørstokken. Disse gutta på "Donna" og de på "Berserk" står det respekt av. Gleder meg til forsettelsen..... Sitér dette innlegget Link to post
runem Svart 15.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2010 Gutta har egen hjemmeside. http://www.msdonna.no/ Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 20.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2010 Har bare viasat 4 ombord ,så ser det hjemme på tv3 nett tv .Ligger der under tv 4 og gratis ;o) Tine IV Takk for tipset. Mange artige folk der. Her er gårsdagens(?) episode også http://www.viasat4play.no/play/234952/?autostart=true Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.April.2013 Del på Facebook Svart 29.April.2013 (redigert) Sjarken "Donna" dukket på finn.no i vinter og ble solgt og så kom den andre og noe større, Dunderdonna og for salg. Noen som vet hva som skjer med disse ungdommene som ville prøve seg som fiskere? Redigert 29.April.2013 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.