Jump to content

Kople til en ekstra dynamo på VP TAMD 41

JRK

Recommended Posts

Hei,

Har litt for lite lading fra den orginale generatoren (60A) på min TAMD 41P

Derfor monterer jeg en ekstra dynamo av samme type. Så hvordan kopler jeg dette.

B+, B- og Sense går rett til forbruksbatteriet.

Så var det ladelampen. Her legger jeg bare opp en orginal lampe. Men hvor kopler jeg + enden av lampen? Vet at det følger med et rele til denne ekstra dynamoen. Vil tro at dette relet kopler + fra batteriet ti ladelampen. Styres dette releet via ladelampeinngangen på den orginale dynamen? Eller direkte fra tenningsnøkkelen. Eller er jeg på bærtur her?

Hei

Når du no skriv om ekstra dynamo, so er eg med ein gang i tvil om dette med reim til denne. Eg meiner nemlig at denne bør få egen reim, fordi belastningen ellers kan bli for mykje for den reima som er.

Når det so gjeld dette ladelyset, so trur eg at eg ville henta + frå samme batteriet som skal ladast, via ein liten sikring (3A) og gjennom rele. Relespolen kobles då med + der det andre ladelyset får + og - til minusterminal.

Magne

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...