Jump to content

Er 36kr/m2 for pressenning dyrt?


eysteind

Recommended Posts

Hei!

Har tenkt å kjøpe med en skikkelig pressening og forhørte meg med en lokal produsent og fikk en pris på 36kr pr m2 for skikkelig gummipressenning. Hvem er evt. billigere. Trenger ca. 10x6 meter...

Hei Eysteind

 

Hvis den prisen der er med mva, så tror jeg du har fått et godt tilbud. Har selv kjøpt meg en HH presenning og betalte mer en 36 kr.

 

Med mva så tar Biltema ca 43 kr. m2+ frakt. (5*7m)

Link to post
Share on other sites

Var det ikke en eller annen som mente Biltema sine kraftige pvc preseninger var bra?

 

Tenkte å droppe lettpresseninghelvete i vinter og bruke noen kroner på noe kraftigere saker. Både Biltema og Clas Ohlson har jo slikt. Noen erfaringer?

Jepp, dette er bra saker (Biltema, altså). Har en liggende i kjelleren, og den fikk skikkelig juling i fjor vinter. Like hel!

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg fått helt gratis pressenning, jaja nesten da!

Fikk pressenninger og stativ av naboen som takk for hjelpa med at jeg fikset pc´en hans!

Skal bli deilig og jobbe under skikkelig pressenning i stedet for den armerte billig greia, som blafrer noe inn i granskauen i vinden!

 

fikk gjort litt på skuta i dag og :headbang:

Link to post
Share on other sites

For 4 år siden kjøpte jeg en tykk skikkelig pressenning på 10 x 6 meter, altså 60 m2. Fikk den for omlag halv pris, og jeg mener å huske at jeg gav kr 1200. Det vil si kr 20 pr m2. Full pris ville da være kr 40 pr m2.

 

Dette kjøpet har jeg aldri angret på. Ville ha kjøpt den samme pressenningen igjen, selv om jeg måtte ha gitt full pris. Når båten står ute i vind og snø og regn, da er pressenningen "verd sin vekt i gull".

 

Eneste minus er selvfølgelig når den tunge pressenningen skal på plass over båten. Da bør en ha en hjelpende hånd. Men dersom en tenker seg om og bretter den fornuftig sammen om våren, så behøver det ikke være så stor jobb å få den utover båten om høsten.

Link to post
Share on other sites

hvis den skikkelige presseninga synes for tung, kan alternativet være å kjøpe 2 eller 3 delt løsning. Disse PVC pressenningene er så tunge at de fint kan ligge i "overlapp", sikres med tau. Da blir de lettere å montere, om ikke annet.

Initum får en sånn løsning i år...

 

Suzuki

Man får også presenning som kan "syes" slike som blir brukt til plasthaller. Da er det overlapp mellom presenningene og legger man dette mot den mest vanlige vindretning så blir det helt tett.

Link to post
Share on other sites

Vil nok tro at det er fra dette firmaet Eysteind har vært i kontakt med.

 

http://www.almenning.no/

 

De kan sitt fag og leverer skikkelige saker. Bemerk at de kan bla. levere 900 grams duk.

Koster nok noe mer enn Biltema, men kvalitet koster som kjent.

Ja, kvalitet koster. Biltema sin er vel 600 grams, og de billige lettpresseningene er vel 150 grams.

 

mvh

Kjelli

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...