Tallisman Startet 16.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2010 Er det noen som hvet om det er noe og spare på og kjøpe deler til yanmar i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 (redigert) Det varierer. Noe er litt rimligere hvis man regner inn kursen (Nkr/Svkr), men en del er også dyrere. Det er min erfaring ut fra de deler jeg har sjekket prisen på. Uansett, Yanmar deler er jo svindyre. Rart ingen starter med å levere kompatible deler uten Yanmar logo til en rimligere pris. Du er vel ute etter et eksosbend? Eksosbendet til Yanmar 4LH-DTE er ca tusenlappen rimligere i Sverige (kurs medregnet). Vet ikke om det samme er tilfelle med bendet til din 222HK. Redigert 16.Oktober.2010 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 16.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2010 Yanmar gir sine forhandler "retningslinjer" om å ikke selge utenfor sitt område. Fabrikken priser delene billigere til en forhandler i lavkostlandet Polen, eller Amerika for den saks skyld, enn til Norge. Vi rike oljevikingene skal få betale! Ingen Yanmarforhandler (som vil beholde agenturet) sender varer utenfor sitt distrikt (les: land/område) Bor du i Norge så SKAL du ikke få billige yanmardeler, ferdig! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
olpi Svart 17.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2010 Har samme inntrykk som Kodvaag. Helt forkastelig. Å dra til Sverige og selv kjøpe går imidlertid greit. Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 23.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2010 For oss som bor på østlandet, er det jo enkelt og dra til Sverige og handle Yanmardeler. Selv har jeg handlet et par ganger i Strømstad.For et par år siden kjøpte jeg eksosbendet til min 4LH DTE. Sparte ikke kr.1000,- som står nevnt i et tidligere innlegg her. Når jeg handlet sparte jeg nesten kr.1500,- kursen iberegnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.