Jump to content

Hvordan løsne gammel skai?


Astor

Recommended Posts

Elwaroen som er et tidlig 80-tall har et brunt felt rundt som jeg godt kunne tenkt meg i en annen farge.

Babord side i uteavdelingen skal fornyes med en lang sittegruppe i en høyde slik at vi kan sitte å se ut.

Problemet er flg:

Skaien sitter på en fast plate som er skudd fast i siden på båten.

De hvite knappene kan løsnes og henger da i en snor.

Sitter det festeskuer innenfor hver enkel knapp?

Stjerne eller vanlig skutrekkerspor?

Har forsøkt meg fram men finner ikke noe spor i hullet.

Hva gjør den gamle feil? :headbang:

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Fjernet sånne som det der i taket på Slagskipet i forrige uke. Brukte dørforing i kvist fri furu som ble beiset 5 strøk og lakket 1 strøk. Tar seg ikke såværst ut,men en kjenner ser jo at det er juks. Problemet med denne metoden er at kvistfri furu fant jeg kun i 17cm bredde,ville egentlig hatt 20 cm.

Kanskje Amorøsa,han er i trevarepusher bransjen, kan skaffe bredere hvis du kunne tenke deg en sånn løsning?

Link to post
Share on other sites

Problemet med denne metoden er at kvistfri furu fant jeg kun i 17cm bredde,ville egentlig hatt 20 cm.

Kanskje Amorøsa,han er i trevarepusher bransjen, kan skaffe bredere hvis du kunne tenke deg en sånn løsning?

Slett furu så er største bredde 195 mm, bredere enn dette så blir det lammellimte plater.

Link to post
Share on other sites

Har nå fjernet den gamle skaien. De satt festet med en skrue under hvert pyntehode. Enkelt og greit, når man vet det.

Nå er den brune skaien fra tidlig 80-tallet fjernet. Skal til Bentes systue i Sandvika å trekke om både puter og sidepanel i skai.

 

Har i tillegg fjernet passasjerstolen på babord side og hengebordet. Bygger nå opp en langbenk, mye høyere opp, slik at man kan sitte å se ut. I forkant av benken setter jeg opp et langt smalt bord med sideklaffer som kan foldes ut. (Plassbesparende)

I dag er jeg så og si ferdig med reisverket.

I morgen reiser jeg til Billingstad Trelast å kjøper finerplate med teak på den ene siden til å kle benken. På gulvet blir det skipsgulv med hvite nater. På sittegruppen bruker jeg meranti, da dette vil skjules av putene.

Nå skal Elwaroen få en "nju lukk"!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...