ThomasG Posted April 11, 2004 Share Posted April 11, 2004 Heisann! Lurer på om noen har noen bra tips på hvor en best kjøper en rund forniklet sokkel med stang (med eller uten bordplate) til en grei pris? I Drammen-Oslo området. Tenkte å ha et mer fastmontert bord i en eldre Alicraft 18'. Det idelle hadde vært hvis den hadde delt eller enkel løsning av stanga eller noe for enkelt å kunne løfte vekk bordet. Tips? Thomas Quote Link to post
Slagskibet Posted September 28, 2004 Share Posted September 28, 2004 Bordet ute var et modifisert coctailbord. Sånn Draco type som står på en søyle. Problemet er at søylen har dia på ca 15 cm og finner ikke understell som kan brukes på så svære søyler. Dia på røret er fritt etter hukommelsen,men hvor finner jeg sånne bordunderstell ? (Og grunnen til at det gamle understell kan brukes er at det er av plast og er sprukket) Quote Link to post
Anabelle Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Har du sjekket hos Maritim? www.maritim.no De har en del. Sjekket noe lignende selv i fjor. Prisene på slike understell er hårreisende. Selv endte jeg opp med et bordunderstell til campingvogn. Fungerer helt ok. Anabelle Quote MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Slagskibet Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Finner ikke noe i katalogen. Og ja,ser at prisene er fullstendig høl i hue :nono: Har vært inne på campingbord løsning,men teakbord er dyre de og. Jeg er en kjip j椤¤l og har fått tak i noe teak så tenkte å lage bordet selv.? Quote Link to post
bolla Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 med den diametren på røret er det jo bare å tette røret så har du fiks ferdig bord..... er du sikker på at det er så stort? Quote Link to post
Slagskibet Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Ja,men har ikke målt det. Det er så svært at jeg får nesten hele hue inni Nå ser jeg etter noe som kan trees på utvendig,finner jeg noe passende så er problemet løst. Nesten ihvertfall. Salongbordet forut har normal feste -og det passer slettes ikke på røret akterut. Quote Link to post
Rolf Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Finner du noe du kan bruke her? http://www.norsap.no/ Quote Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Slagskibet Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Takk Rolf. Ser at max dia er 65mm selv på coctailbordene de har.Får måle i kveld for å være sikker i tilfelle jeg lider av Amerikansk Hukommelse. Umiddelbart syntes 65 mmm litt lite. Quote Link to post
Krapyl Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Har det for meg at Rustfri Tynnplate Industri på Barkåker kan lage noe slikt. Ligger ved siden av Penge Engbo. Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Slagskibet Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 De vil ikke ha sånne småjobber.Når det er sagt så er uttalelsen basert på tidligere erfaring,det er en stund siden jeg snakket med dem. Men tror du en blikkenslager kan klare sånt? Quote Link to post
Krapyl Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Tviler. Det må valses nøyaktig hvis de ikke har rette dimensjon. Hva med en stump kompositt ventilasjonsrør? Laminer det fast på ei plate og bordunderstellet har gjenoppstått. RTI har laget noen små duppeditter for meg. Ikkeno problem. Hvis ikke kan du jo høre med Plathan på fiskebrygga ved Kanalen. Han lager båtutstyr i rustfritt i massevis. Quote Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Slagskibet Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Plathans er ihvertfall ikke interessert. Der jar jeg spurt. Kompositt ventilasjonsrør har de hos Tønsberg Maskinforretning kanskje? Hvis ikke så går ferden til RTI.Takk. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.