Jump to content

Nidelv24 instruksjonsbok og dieseltank


Guest Mr_Propell

Recommended Posts

Guest Mr_Propell
:yesnod: Hei. Jeg har lært mye nytt siste måneden hvor jeg har vært eier av min første båt. Nidelv 24 1971-mod. Men har fortsatt masse å lære. Ønsker meg veldig gjerne en instruksjonsbok / håndbok til båten min. Noen som kan hjelpe? Gjerne en kopi. Vet også noen hvor stor dieseltanken på Nidelv24 71-mod er? Mvh Mr. Propell :cryin:
Link to post
Share on other sites

Gratulerer :cryin:

 

(som nytt medlem, og ikke minst med en veldig kjekk båt !!)

 

Kjøpte selv Nidelv 24 i våres.  Stilte de samme spørsmålene som deg også, og det viste seg raskt at det var mange hjelpsomme Nidelv 24 medlemmer på sidene her. (Skal se om jeg finner link til de trådene og legge dem inn her).

 

Konklusjon ang. Tank : Varierer fra model til modell.  Noen har 40L (Min fra 1980). Noen har også 90L, og noen har 60L, husker ikke helt detaljene.  Det som uansett er felles, er at de sluker lite Diesel i sesongen. Tror ikke mine Diesel kostnadder er passert 1000,- enda, siden Juni, og det svidde jeg fort på 1 helg med den gamle Bensin båten  :yesnod:.

 

Jeg med min 40L tank har med meg en 20L og en 10L reserve kanne, og tror nok jeg kan putre på Marsj i rundt 20 timer på dette.  OBS : Ikke la tankmåler komme lenger ned enn 1/4, for da kan du få luft i systemet dersom litt sjø, ble jeg anbefalt.

 

Tror det er folk som sitter på digitale instruksjons bøker også her. Regner med de melder seg etter hvert.

 

Her er link der Tank størrelse på Nidelv er diskutert :

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6077

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en bok (egentlig bare et lite hefte) som heter Håndbok for Nidelv 18,24,26,28  - midlertidig utgave.

 

Det er en veldig enkel liten sak og inneholder ikke så veldig mye info akkurat. Jeg finner heller ikke noe årstall på den, så jeg vet ikke hvor gammel den er, men den ser gammel ut. Fulgte med min nidelv 24 (1981) da jeg kjøpte den for 3 år siden.

Jeg skal scanne den og få lagt den ut, men det klarer jeg tidligst å få gjort i kveld (sent). Siste: rekker det ikke i kveld - forsøker i morgen

 

hilsen syvers  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hmm. Hvor er dere, alle Nidelv 24 eiere. :wink:

 

Hadde regnet med at noen av dere meldte dere med info, og muligens også tilgang til Instruksjons bok.

Hei og gratulerer med en god båt. Har selv hatt en Nidelv 24 1976 modell. I denne båten hadde jeg heller ikke noe instruksjonsbok, men lærte masse, da jeg nesten strippet båten helt ned. Laget også egen septiktank istedefor den bøtta som står under dørken ved styreposisjonen.

Det fine med baatplassen er at: har du noe du lurer på så fyr løs. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei. Har selv en Nidelv 24 '76 mod. Har også bare en 40L tank. Kan bekrefte dette med 1/4 tank. Har erfart det den harde måten.

Når det gjelder instruksjonsbok, har jeg nok bare den samme som allerede er lagt ut her.

 

Kan med det samme spørre om noen har servicemanual til Yanmar 33HK. ??? ca.86'mod.

Den er jeg ganske interresert i...

Link to post
Share on other sites

Takker for mye input. Men, får ikke åpnet dokumentet jeg... Noen datakyndige på disse sidene også? Jeg jhar både Adobe Reader og Adobe Acrobat på maskinen så skulle ikke være noe problem å åpne PDF...  

Tror nok at dette problemet ligger i dokumentet. Får heller ikke åpnet det :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...