Even Neve Startet 18.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2010 Scenario - Ny (men ikke ny) båt i havna - en av de andre eierne kommer bort og spør hva den kostet? Er det greit ? Svarer dere og evt. hva blir svaret ? Ville du spurt selv ? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Helt greit å spørre men det er også helt greit å ikke svare Dersom jeg lurer på noe slikt så spør jeg litt forsiktig "er det lov å spørre om hva den kostet?" så er det opp til eier om han vil svare eller ei. Merker selv at jeg av og til blir litt irritert på personer som for en hver pris alltid skal vite hva ting koster. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Honduras Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 (redigert) Mine svar pleier å variere fra "Ja, det er lov å spørre" til "fikk den til en pris jeg er fornøyd med". Jeg har ikke behov for å meddele noen hva jeg har kjøpt hverken biler eller båter for (med mindre det var ett ekstremt røverkjøp ), og er heller ikke spesielt interessert i å grave i andres "økonomi". Anser dette som en privatsak hvor den enkelte kan opplyse hva han vil. Redigert 18.Oktober.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Xtian Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 At man, etter å ha beundret båten, pratet litt med den stolte eieren, gratulert ham (eller henne?) med kjøpet osv., forsiktig lurer litt på hva man eventuelt måtte ut med for selv å få fatt i en tilsvarende flott båt, har jeg full forståelse for. I så fall ville jeg vel også gitt et fornuftig svar. Men er pris det temaet som først blir brakt på banen, ville jeg nok heller fisket frem Standard Unnvikende Svar Nummer 4b. Jeg mener med andre ord at det er helt legitimt å spørre, særlig hvis man selv er i markedet som kjøper eller selger, men måten man spør på er viktig. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Kjetil1 Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Det er alltid litt følsomt tema tror jeg. Kanskje den nye eiere ikke er av typen som synes det er greit å skryte, hvis båten er stor og flott og kostet litt. Eller så har han/hun kanskje fått en kjempedeal, og har lyst at folk skal tro at det er gitt mer for båten enn det som er tilfelle, uten at det må lyves om det. Det finnes tusen grunner for at det passer seg/ikke passer seg... Kan bare ta en liten selvopplevd fra sist lørdag. Drar båten hjem fra havna på henger (båter ser mye større ut når de kommer opp på en henger), parkerer utenfor den lokale Kiwi-butikken, det begynte å bli sent og måtte handle. Idet jeg går mot døra, spør en vel voksen kar, høyt og tydelig. "Ka kosta det merakkelet?" Jeg kjenner ikke fyren, eller andre på plassen som måtte høre, og har ingen trang til å fortelle hva båten koster. Svarer bare kort at jeg har gitt penger for den... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
alidal Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 "Ka kosta det merakkelet?" Er det navnet på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Nei (heldigvis). Gammelt uttrykk her på Jæren. Betyr greiene, sakene etc... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
RSL Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Mulig jeg er snål, men om noen spør meg hva båten kostet meg, får de svar. Ikke så ofte jeg føler trang til å spørre andre egentlig og det er ikke mange som spør meg heller. Det er oftere at de spør om årsmodell og om jeg er fornøyd med båten osv. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Hvis de spør kun av nysjerrighet, som vel som oftest er tilfelle, så får de et svar, men svaret er ikke et beløp uttrykt i kroner og øre. Kanskje heller; huff, alt for dyrt eller nå blir det strieskjorte og havrelefse i ti år eller noe annet "svada-svar". Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ribtjenester Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Er det noe hemlighet hva man betaler da, hvis noen lurer får de svar. Hilsen morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Honduras Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Ett svar ala "Litt mer enn jeg sa til kona" vil vel få ett forstående nikk fra de fleste... Som en kjenning sa..."skrekken er at kona selger fiskeutstyret mitt for det samme som jeg sa jeg ga for det"... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Fusebox Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Det må da vel være helt greit å spørre ? Men gjerne "får jeg lov å spørre..." :-) De skal jo respekteres de som ikke ønsker å fortelle også. Janteloven står jo sterkt her i landet! Hvis noen spør meg, så er det helt greit og svarer gjerne. Høyst sannsynlig så lurer de på prisen da de selv er interessert i båttypen, og da får de gjerne svar. I alle fall fra meg. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Har ingen problemer med å fortelle hva jeg ga for min bil, båt eller hva det nå måtte være men ser det litt an på hvem som spør og hvilken måte det blir spurt på. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
andersb Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 enig med sveinha her, ellers svarer jeg riktig til alle, bortsett fra kjærste, og mor ;) ikke alle som trenger vite alt. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 (redigert) Ja, eg meiner det er heilt greit å spørje kva båtar kostar, så ein får eit inntrykk av marknadsverdien og kva ein får for pengane. Samstundes er det heilt forståeleg at ikkje alle vil seie kva båten kosta. Då let ein saka ligge. Sjølv har eg spurt om prisen på mange båtar, og har fortalt kva min båt kostar når eg har fått spørsmål om det. Redigert 18.Oktober.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mariell Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 SveinHa svarte for meg også Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sitrin Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Jeg pleier å legge kviteringen i veska til kona, for da er den borte for alltid Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lars H. Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Litt på siden, men jeg har grublet litt på å ta patent på en dameveske med glidelås i bunnen. Det er jo der alt en trenger befinner seg! Ellers ville jeg ikke gå rett bort til en fremmed å spørre hva båten hans koster. Men etter litt småprat først, burde det være greit. Selv ville jeg svare med pris uten problem dersom det ikke virket som om det lå noe suspekt under. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 (redigert) Litt på siden, men jeg har grublet litt på å ta patent på en dameveske med glidelås i bunnen. Det er jo der alt en trenger befinner seg! den var god Lars Jeg ser an om jeg svarer om folk spør. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk spør - det er jo relativt enkelt å finne ut i dag hva ting koster. Redigert 18.Oktober.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk spør - det er jo relativt enkelt å finne ut i dag hva ting koster. Grunnen er vel i all enkelhet at de ikke er interessert i båten, eller hvor mye den koster, men hvor mye den man spør har betalt, eller har av penger? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Noen ganger sier jeg at det var dyrt, noen ganger billig, andre ganger kanskje eksakt pris. Kommer litt an på hvem som spør. God dag mann økseskaft svar... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Jeg har ingen problemer med å fortelle det. Det er jo som nevnt ikke så vanskelig å finne ut ca hva en slik båt koster. Hvis noen vil ha eksakt pris så kan de gjerne få den. Jeg spør selv av og til hvis det er båttyper som kan være av interesse. I disse tider avviker jo prisen man betaler mot prisantydning i annonsen ganske mye ;-) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 I mange sammenhenger sier vi gjerne: Det er ingen dumme spørsmål, svarene er derimot ikke alltid like kloke. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 Den var dyp, du! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nomen Svart 18.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2010 At folk spør hva ting koster gjør meg ingen ting,svaret kommer iforhold til hvordan spørsmålet blir stilt. Er i grunn skjelden jeg har blitt spurt om slikt,men det kan ha noen med at jeg skjelden kjøper noe som som fanger folks interesse. De som heletiden MÅ fortelle hva de har betalt for ting er mye mer slitsomt,har en slik nabo. Han må ha mindreverdighetskomplekser,må bestandig fortelle hva han har kjøpt/skal kjøpe og for all del få med hva ting koster. Jeg er ikke misunnelig,men går igrunn fort lei av å høre på slikt.Tror ikke at han bevisst skryter,han bare er sånn,ikke at det gjør saken bedre. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.