Skipper Worse Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 En effektiv måte å stoppe den slags tussefakter på, er svare "Hvem spør du for?" Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gurba Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Om du vinkler spørsmålet til ; Går det ann å spørre hva listepris er på denne båten da ? Ny eier vil mest sannsylig fortelle hva listeprisen er og om hvor flink han var til å få prutet ned og fått med litt ekstrautstyr i prisen og tilslutt fortelle hvor mye han betalte evt sparte... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Hvis du lurer på hva en båt er koster, kan de lett finne en ca pris. hvis folk spørr meg får de svaret i hvertfall, men har sjelden behov for og vite hva nabo båten koster, men har vært borti de som på død og liv skal fortelle hva båten kostet, og at det var et kjempe kjøp de gjorde Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Ja, og jeg kan ikke komme på en eneste god grunn til å ikke svare. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Gurba Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 I sommer har fruen og jeg tittet mye på båt og lurt på hva dem koster.... Finn.no har som regel svaret på det meste og da slipper man spørre. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 finn.no er en fin ting, mange fine ting og drømme om der er det også Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 (redigert) No er det jo ikkje alltid samsvar mellom prisen på finn og prisen i kjøpskontrakta då... Redigert 18.Oktober.2010 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SandAnker Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 det er sant, men du vet ca hva det koster... og hvor mye du evnt må spare Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Man går vel kanskje over grensen hvis man spør hvor mye vedkommende måtte låne for å kjøpe båten... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Så lenge vi har Sosialistisk Venstreparti i regjering er jo ligningen offentlig - de som er ekstremt nysgjerrige kan jo lese mye ut av de tallene. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Så lengen en spør med dyp beundring i stemmen "hva kan en sånn perle koste da?" ser jeg ingen problemer. Har alltid fått svar...og svart selv Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Man går vel kanskje over grensen hvis man spør hvor mye vedkommende måtte låne for å kjøpe båten... Den kan kanskje oppfattes som litt spydig ja Sitér dette innlegget Link to post
Tom Ames Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 En effektiv måte å stoppe den slags tussefakter på, er svare "Hvem spør du for?" Det vil være et veldig arrogant svar! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Just precis! Men i dagens angiversamfunn vet man jo aldri om svaret kommer på førstesiden av lokalavisen eller går direkte til kemneren. Så det er om å gjøre å ta rede på risikoen før man svarer... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjappfot Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Hvor mye en båt koster er en privatsak mener nå jeg. Man bør ikke spørre om pris med mindre man vurderer kjøp selv. Båtliv er en hobby og livstil som koster mye og mer enn fornuft tilsier -uansett merke og størrelse... Broker to potential buyer: "Too expensive? Buying a boat is an EMOTIONAL decision - not a financial one!!" Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Tom Ames Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Just precis! Men i dagens angiversamfunn vet man jo aldri om svaret kommer på førstesiden av lokalavisen eller går direkte til kemneren. Så det er om å gjøre å ta rede på risikoen før man svarer... Ja, du har jo et poeng som sikkert gjelder for noen. "Just 'cause you ain't paranoid, don't mean they ain't out to get you" Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 I sommer har fruen og jeg tittet mye på båt og lurt på hva dem koster.... Finn.no har som regel svaret på det meste og da slipper man spørre. Ja, i utgangspunktet. Men hvis man er i markedet og titter etter båt er det jo av og til interessant å vite hva en spesiell båttype blir solgt for, ikke bare hva den averteres for. Men i de fleste tilfeller er det vel bare folk som er nysgjerrige på hva enkelte andre har råd til, de kan søke informasjon andre steder spør du meg. Så lenge vi har Sosialistisk Venstreparti i regjering er jo ligningen offentlig Jasså, så det liker du ikke Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kodvaag Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 225000,- Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Oteren Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 De som har spurt har fått svar........det er jo bare et tall... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2010 Nå har vel jeg også svart på det spørsmålet de få gangene det har vært aktuelt, men med den båten vi har er jeg vel ikke redd for å bli satt i hverken den ene eller den andre båsen. De få gangene jeg har vært fristet å spøre noen om hva en båt koster er det for at jeg er interessert i båttypen og nysgjerrig på hva de omsettes for, ikke bare hva de blir avertert for Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Sunnmøringer er ganske nyssgjerring av seg, har jeg fått erfare. Bor her, men er ikke herifra. I gjestehavner kan det komme folk bort og se på båten, med ganske raskt spørsmål om hva den koster, dvs "hva betalte du for den?". Første gang jeg fikk spørsmålet, ble jeg litt paff og Ålesundsfruen som spurte, kom med oppfølgingsspørsmålet "ka? -vil du ikkje si ka du betalte?" I ettertid har jeg et standard svar for de som jeg opplever spør av nyssgjerringhet og ikke av båtinteresse. Da svarer jeg "vel, 2010-modellen med samme utstyrsnivå koster ca 1,9 mill.". For de med mere genuin interesse for båt og båttypen, så kan jeg referere til pris på tilsvarende båt på finn.no, og folk jeg kjenner, og som har interesse for båter så sier jeg hva den kostet om det er relevant å snakke om det. Man spør heller ikke en same om hvor mange reinsdyr han har. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Man spør heller ikke en same om hvor mange reinsdyr han har. Nei og du får ikke svar av han/hun heller. fordi de vet ikke hvor mange de har, bare hvor mange de mister hvert år som de skal ha staten til å betale for. så til båten kosta hva ? -------- Det er låv og spørre om alt her i verden, men den som svarer bestemmer selv hva han vil svare. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Eureka Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 (redigert) Vel, man spør ikke en same hvor mange reinsdyr han har, på lik linje at man ikke spør noen om hvor mange penger man har i banken... Samer plasserer pengene sine i reinflokken. Og de vet nok utmerket godt hvor mange rein de har.. og at det er flere tusen flere enn de har lov til å ha på beite ihht til regler, men det er en annen diskusjon :) Om de oppgir ett tall, så er det det tallet de har lov til å ha, ikke hvor mange de har. Jeg synes det er en uting å spørre folk som man kjenner, mer eller mindre godt, om hva båten, bilen eller huset deres koster. Det er rimelig uniteressant. Man kan naturligvis snakke om priser på båter, en bestemt båt, men da litt mere enn kun for å grave i andres privatøkonomi. Dessuten eier bankene i realiteten halve båthavna uansett... Redigert 19.Oktober.2010 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Greit hvis jeg blir spurt, men jeg svarer aldri hvor mye jeg kjøpte den for, Men svarer på en høflig måte selvfølgelig. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Tom Rør Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Hvis folk spør, så svarer jeg. Det virker som de som spør kvier seg litt, men synes ikke det gjør noe om folk får vite hva båten kostet. Hva den koster meg i året, se det er noe HELT annet, og ikke så morsomt å fortelle. På en annen side så vil jeg ikke vite det selv heller Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.