Jump to content

Har Evinrude kommet med en 15hk e-tec?

Alternes..

Recommended Posts

men den veier 83 kg !!!!!

Hva veier så en 15hk 4 takter da?... Det er jo opplest og vedtatt fra de "lærde" totakere her på forumet at 2 takter er lettere en 4 taktere..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hva veier så en 15hk 4 takter da?... Det er jo opplest og vedtatt fra de "lærde" totakere her på forumet at 2 takter er lettere en 4 taktere..

de er nok i utgangspunktet det. men vekten på denne motoren bunner i at dette er en strupet 30 hk!! altså er den av denne grunn hverdens tyngste 15 hk. skulle vært artig å vite om det er enkelt å oppgradere den til opprinnelig størelse. noe det neppe er.

men jeg er fortsatt ute etter å høre om det er noen som vet om det går an å få tak i denne i norge i dag???

KNS medlem

Ser denne e-tech 30 hesteren eller 15 veier det samme som Yamaha F30 og F40.... så da er selvsagt påstanden om at en 2 takter veier mindre enn en 4 takter basert på uforstand, som jeg hadde mistanke om hele tiden..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Min 15hk Suzuki med el-start fra 2001 tror jeg veier ca 48kg, og det er jamen meg tungt nok, men med tanke på at det er en gammel konstruksjon så er det en forholdsvis lett motor i forhold til denne hypermoderne to-takteren fra Evinrude, etter mitt syn.

Nå skal du ikke glemme Sydvesten at de lærde her vil snart fortelle meg at denne motoren egentlig er å sammenligne med en 5hk totakter så da blir den jo forholdsvis tung allikevel.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ser denne e-tech 30 hesteren eller 15 veier det samme som Yamaha F30 og F40.... så da er selvsagt påstanden om at en 2 takter veier mindre enn en 4 takter basert på uforstand, som jeg hadde mistanke om hele tiden..

du kan umulig ha hatt så mye å gjøre med tradisjonelle 2 taktere å gjøre hører jeg.

du snakker her om en insprøytningsmotor som ikke kan sammenlignes med en tradisjonell 2 takter.

en tradisjonell forgasser 2 takter veier vesentlig mindre en tilsvarende 4 takter. min 25 hk yamaha veier kun 51 kilo. altså nesten de samme som en 9.9 firetakt

og vis du referer til at disse ikke lenger selges, så jo de gjør de. de blir enda solgt som overliggere og du får også fortsatt bestilt de fra kina, da de er untatt forbudet da det er et utviklingsland.

Redigert av 1971 mercury (see edit history)

KNS medlem

og du får også fortsatt bestilt de fra kina, da de er untatt forbudet da det er et utviklingsland.

Har du en link å komme med her, hvor jeg kan kjøpe CE merkede totaktere fra Kina..

Jeg vet jeg kan kjøpe steinalderteknologi 2 taktere her i Qatar, men de er ikke CE merket..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

ja ta et bilde søk på hidea 9.9 på google og trykk på første bilde, så kommer du til siden der de selger disse. om de er ce merkede vet jeg ikke. men vilken rolle spiller dette om de ikke er de? er kvaliten på de dårligere i så tilfelle?

er kaffe trakteren kjøpt på europris av topp kvalitet om den er ce merket?? eller viste du ikke at det ikke bare er båter og motorer som er ce merket?

eller at de fleste motorer og deler er produsert i kina? og for å nevne det så sluttet de å importere steinalderteknologien din i 2007 så da kan jo ikke du være så gammel.

Redigert av 1971 mercury (see edit history)

KNS medlem

om de er ce merkede vet jeg ikke. men vilken rolle spiller dette om de ikke er de? er kvaliten på de dårligere i så tilfelle?

Hvorfor spiller det ikke noen rolle om moteren er CE merket eller ikke..

Jeg tror de lager en kopi av Selva Naxos 15-hesters totakter i Kina. Jeg skal ikke påstå noe som helst om kvaliteten på noen av dem, men Selva Naxos med 15hk veier bare 30 kg Fins det noen lettere?

30 kg? det må da være tynne materialer ... min tohatsu 8hk veier 25 kg og er kjempelett.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...