Fjellbonden Svart 12.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 Det ser ut som at overskuddsfettet kommer ut her, men hvis det er o-ringer i begge ender på rorhylsa kan/vil disse tette så hylsa kan sprenges uten at man merker særlig motstand på pressa. En løsning kan være å lage et evakueringshull øverst i hylsa så fettet kommer seg ut. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 En ting å tenke på her er: Dersom man bytter simring og monterer en uoriginal, pass på å få tak i en med rustfri fjær ( i simeringen). Hvis ikke ruster fjæra ganske fort og simringen mister "klem" effekten og begynner å lekke. Greit å tenke på dersom man fikser en impellerpumpe også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Kjellka Svart 27.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Ser at noen har stilt spørsmål her om løsningen jeg lagde på rorhylsa mi. Må si at den ble ikke bra :( Etter sesongen var over, tok jeg roret ut igjen. Fikk tak i noen litt større o-ringer. Etter det har hylsa vært tett. Ble litt trangt å få klemt i sammen låsingen på oversiden. Men etter litt fikling og en del gloser som ikke egner seg på trykk, ble dette bra :) Har ikke smurt annet en o-ringene når jeg monteret dem. Og som NilsPils skriver, var det ikke hjelp i fett som tettningsmiddel. Måtte ettersmørre med jevne mellomrom. Håper dette var til hjelp- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.