Jump to content

Hvilken seilmaker?

Fenix

Recommended Posts

• 2 måneder senere...

Det ble UK sails i Oslo. Har bestilt fullspilet storseil, stackpack, rullefokk og Furlex. Tror jeg fikk en grei pris og ser fram til å komme i gang til våren!

:sailing:

Lykke til! Nye seil er nesten like spennende som nå båt. Nye trimmingsmuligheter og kanskje mer fart/høyde. Da blir det vel snart sliping og sparkling av bunnen også - før det legges på racing bunnstoff :wink: Bare vent - jeg har et par i familien som er ganske hekta på dette her og det er ikke måte på hva de går gjennom for 0,1 knop høyere fart.

Om du planlegger å seile regatta anbefaler jeg deg å få målt båten også slik at du får rett lys tall. Her kan seil gjøre store utslag.

Hei!

Jeg har erfaringer med UK Sailmakers som jeg har bestilt seil ifra. Her har jeg gode erfaringer. Har også seil fra Elvstrøm som er bra.

Neste gang jeg skal skifte garderobe blir et helt klart North Sails. Seilene de leverer er rett og slett best, har sett det etter mange regattaer.

Jeg var inne på tanken med Doyle, men synes alt tok lang tid. Jeg har også snakket med andre som har sendt forespørsel til Doyle som i likhet med meg aldri fikk noe svar/pris.

Lykke til med seilene!!

mvh

S/Y Mildrid

Hei

Har vært gjennom prosessen selv i høst, og innhentet tilbud fra de fleste seilmakere på denne siden av landet! Prismessig var det en del forskjeller, men ikke mer enn at andre ting som service, nærhet, produkt osv. var med på å styre beslutningen!

Jeg endte opp med Gran Seil - Henning er en kjempegrei kar og en jeg trygt kan anbefale andre!

Mine ønsker var kanskje litt spesielle - jeg ønsket bla. et optimert spilet rullestorseil, og de har virkelig jobbet med å få dette til! Er ute hos dem av og til og ser på fremdriften - seilene er nå snart ferdige, og sammen med Terje (seildesigner) og Henning (seilmaker) skal vi ut og teste dem om en ukes tid!! Og de er virkelig interessert i at disse seilene skal bli så bra som mulig på min båt!!!

Jeg skal ha en biradial sandwich rullegenua og et triradialt karbonspilet rullestorseil!! Gleder meg som en unge!!

SE

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...