harry92 Startet 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2010 hei:=) bilde av snekka mi https://baatplassen.no/bildearkiv/18/18658/my_boat.jpg . jeg vil gjerne ha ett navn til snekKa ett tøft navn. jeg tenkte og kalle den MS. COLOR LINE. hva syns dere? kom med forslag mathi92 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Fram Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Slow Pain Slow:den går seint Pain:trebåter er pain in the a... skyt meg Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
harry92 Svart 19.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 haha konge, skal jeg komme og skyte deg da? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 MS Color Fantasy Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 miss lens a lot Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Synes navnet på den ene grisen til Mr. Haaby er bra her jeg. Denne snekka bør hete jånni. Er ikke det sjarmerende og tøfft for en trebåt da :-) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Ur(-)sjekta men det navnet passer kanskje best på en kogg? Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Råten Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Dronning Lars? Dagros? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TideRace Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Med så mye uteplass i solen kan den jo også hete "Sea-Vitamin" ? Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Inkontinenta (den som ikke holder tett...) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Treg. Definerer både fart og materiale i et ord. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Bergen dørk Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Hva med "Putre"? Eller "Nedre Himmerrike"? Evnt "Pilsfjord"? Eller "Ursjekta".... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BMF Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 out of stock ? eller bare udsolgt ( utsolgt?) - Sold out ? Raritet ? eller bare Retro ? eller Hva med loppefund ? God luck - hygglig båten din Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
NilsPils Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Båter er damer. Gamle trebåter bør ha jentenavn: Dana, Tora, Vivi, Anna,.. Jeg synes ikke navnsetting av båten nødvendigvis bør være en anledning til å være morsom ... Hva heter båten fra før? Det er i mange kretser ikke ansett som god skikk å døpe om båter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
free Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Helt greit å døpe om en båt som har skiftet eier. Finnes mange båter med kjønnsnøtrale navn, det går fint det og. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 (redigert) Navnevalg er så personlig, at det ikke er så lett å råde andre. Color Line er opptatt, men om det er et "kult" navn man er på jakt etter som skal illustrere at man kanskje ikke kommer først frem av dem man blir forbikjørt av så kan kanskje CUL8R (See You Later) være et artig navn. Litt nerdete kanskje og ikke HELT i tråd med trebåt. Woody er kanskje passende, men det er jo ikke sikkert du synes det er "kult" RSL CUL8RM8 (see you later mate), er om mulig enda mer nerdete. Og det er en rekke andre akrynomer som passer like dårlig på en analog trebåt fra forrige århundre. Flott båt forresten... kan nesten lukte sommer, pils og solgangsbris når jeg ser den :-) Redigert 19.Oktober.2010 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
okeido Svart 19.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2010 Hva med trehvit, som snehvit? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Hva med Snekra siden det er en tresnekke Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Hansi Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Eller Snekkeline... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Gran Banks Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Var det ikke du som skulle selge snekka da? Hva med å kalle den Til Salgs? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
harry92 Svart 20.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 hehe, takk fo mange fine forslag. nå har jeg litt og velge i mellom. jo index jeg skal selge snekka til sommern neste år men tenkte kansje det hadde vært litt greit og ha ett navn på båten. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein02 Svart 20.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2010 Hmm...Ternen kanskje? Sitér dette innlegget Kæptn båtløs... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.