Brutus Svart 30.September.2004 Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 Dette med innsprøtyningstidspunkt på de "nymotens" greiene som kommer kan vel fort bli komplisert. Det er kommet nye s.k. Multi-Jet motorer som også er en type av den snart gode "gamle" common-rail'n. De sprøyter inn diesel i sylindrene inn til 5 ganger i løpet av en omdreining ,eller stempelsyklus. Elektronikken som styrer dette,både dyser og pumper reagere i løpet 20*10^-6 sek. (20 milliontedels sek.). Alt for at det skal bli mindre banking ,avgasser og mer effeket på mindre volum. Og at man skall kunne utnytte partikkelfilter mest mulig effektivt. Har bare hørt om det på bil til nå,vet ikke om det finnes båtmotorer som utnytter dette. Men her er det snart bare å legge igjen verktøyet hjemme gutter.... Her må man snart tilkalle prof. dr. ing. von Arschloch (aus Niedersachsen) for å skifte oljefilter.... :headbang: Det er nå italienerne og Fiat som står bak denne Multi-Jet'n da, kan jo ikke gi Tyskerne skylda for absolutt alt heller... Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 30.September.2004 Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 gleder meg litt til VW/Audi syndromet rammer dieslene.... da skal den bærbare pc`n sikre inntekta..... fra spøk til alvor.... dette er på full fart inn i motorene nå... når en moderne diesel ikke fyrer eller at den stanser er det ikke for menigmann å forstå hvorfor... Sitér dette innlegget Link to post
havardos Svart 7.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Litt av en diskusjon jeg satte i gang her gitt... Min konklusjon blir: Jeg kan trygt bruke 95-oktan. HURRA! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 7.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2004 Litt av en diskusjon jeg satte i gang her gitt... Min konklusjon blir: Jeg kan trygt bruke 95-oktan. HURRA! Helt trykt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Marwin Svart 8.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2004 Moddæl-flyPoden spør om det ikke går an å tilsette nitrometan... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bolla Svart 8.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2004 joa....16% nitrometan glo-fuel går greit det... men du må dyse opp forbruket ca400% og da må du justere tenninga m ca 8-10 grader mer fortenning og så tåler den MYE mer kompresjon... men da synes du nok at bensin er veldig billig alikevel... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2004 för hundre år sedan när vi höll på med mopeder, då kjöpte vi eter på apoteket o hällde i tanken, om det var bra eller ej det vet jag ikke, men det luktade som en Speedway-bane :lol: Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.