kvikkas Startet 22.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2010 Jeg har overtatt en båt med Volvo Penta MD21(b, er jeg ganske sikker på). Den skal på land nå. Dette er min første båt med min første gamle motor, så jeg er ganske grønn. Å skifte olje, rense sjøvannskretsløp og dra frostveske inn i det har jeg roen på - men: Jeg ser noen har på sjekklista si å bytte frostveske i ferskvannskretsløpet. Det hadde vært betryggende å få gjort det, siden forrige eier pleide å ha båten i bobblehavn der det neppe blir like kaldt som på land. Jeg blir litt nervøs for at ferskannskjølinga rett og slett skal fryse. Hvordan/hvor får jeg tappet ut ferskvannskjølinga? Jeg ser for meg at jeg ikke vil få ut alt hvis jeg bare prøver å pumpe fra varmeveksleren. Er det noen her som har blitt gamle sammen med denne motoren som kan gi tips? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2010 (redigert) På bildet nedenfor er - Tappepunktene for kjølevann 10 og 14 Tappepunktene for sjøvann 19, 34, 37 og 38. Ta av de slanger du kommer til, tøm tanker, varmeveksler, kjølere osv. Redigert 22.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kvikkas Svart 22.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2010 (redigert) Tusen Takk!! MD21a og b er like nok til at denne gjelder? Redigert 22.Oktober.2010 av kvikkas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2010 Det sitter en tappekran på siden av blokka. Du finner bruksanvisning på både A og B utgave hos VP, se link her. (Bildene over viser en A utgave) Servicemanual ligger i vårt dokumentarkiv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.