Jump to content

Kanzaki KM5A - Oljenivå

pipati

Recommended Posts

Hei Pipati.

Har samme giret, men ble litt i tvil nå. Jeg hadde tømt ut (sugd opp) gammel olje og fyllt på "etter boka" 2,1 liter for å være sikker. Så ser du på pinnen og vet hvor merket skal være til neste gang. Skal så vidt jeg vet ikke være nødvendig å etterfylle et gir, om du ikke har lekkasjer da.

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

pipati skrev On 23.10.2010 at 16.26:

..........

Jeg har problemer med peilepinnen. .......... Skal prøve å få erstattet pakningen.

Trenger vel bare en ny o-ring.

Husk også at peilpinnen (alu-røret) er kan være løst mot plastkorken (noe som kan endre nivåavlesning noe). Sikkert ikke lurt å helle på for mye olje.

Ilfg Yanmar forhandler jeg snakket med skal man peile nivå ved å sette pinnen ned, men ikke skru den inn før man drar den opp igjen.

Hvis du bytter olje og tømmer gearet helt for så å fylle på riktig mengde så blir det jo riktig uansett.

I håndboka står det at man kan benytte vanlig motorolje, men Yanmar forhandler anbefalte meg og brukte selv også single grade 30 olje.

• 5 år senere...
  Ballard skrev On 5.10.2016 at 20.52:

Hullet i peilepinnen er til utlufting det er hull i plast håndtaket også. Bruker syntetisk olje  på mitt gear, etter samråd med  Yanmar, ble litt mykere i innslaget,

Syntetisk motorolje på gearet ?

Skal forsøke det ved neste oljeskift...

Noen spesiell olje produsent Yanmar anbefalte ??

Jeg bruker TEX. Ursag mineralolje på motorene...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...