pipati Startet 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2010 Er det hullet noe nedenfor midten på pinnen som er maks merket? Min merket er et spor ca 5 mmm fra bunnen, men kan ikke finne noe annet merke enn hullet lengre opp. Sitér dette innlegget Link to post
yanm... Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 skal fylle opp til min merket. IKKE mer. Sitér dette innlegget Link to post
pipati Svart 23.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Takk, det svaret tolker jeg slik at det er dette hullet som er maks merket. Da har jeg for lite olje på gearet gitt, nesten nede på min. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Hei Pipati. Har samme giret, men ble litt i tvil nå. Jeg hadde tømt ut (sugd opp) gammel olje og fyllt på "etter boka" 2,1 liter for å være sikker. Så ser du på pinnen og vet hvor merket skal være til neste gang. Skal så vidt jeg vet ikke være nødvendig å etterfylle et gir, om du ikke har lekkasjer da. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
pipati Svart 23.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Boka mi sier 2.6 liter. Linky Jeg har problemer med peilepinnen. Blir ikke ordentlig tett, og gearet ser ut til å svette litt ut der. Skal prøve å få erstattet pakningen. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 Sorry, jeg så på denne Link Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
olpi Svart 23.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2010 .......... Jeg har problemer med peilepinnen. .......... Skal prøve å få erstattet pakningen. Trenger vel bare en ny o-ring. Husk også at peilpinnen (alu-røret) er kan være løst mot plastkorken (noe som kan endre nivåavlesning noe). Sikkert ikke lurt å helle på for mye olje. Ilfg Yanmar forhandler jeg snakket med skal man peile nivå ved å sette pinnen ned, men ikke skru den inn før man drar den opp igjen. Hvis du bytter olje og tømmer gearet helt for så å fylle på riktig mengde så blir det jo riktig uansett. I håndboka står det at man kan benytte vanlig motorolje, men Yanmar forhandler anbefalte meg og brukte selv også single grade 30 olje. Sitér dette innlegget Link to post
pipati Svart 24.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Ja, jeg kommer nok til å tappe helt av og fylle på ny olje. Bruker Statoil Powerway 15/40, noe de selv anbefalte i 2006 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 (redigert) Kan helt sikkert bruke begge typer, men jeg brukte det Yanmar forhandleren selv bruker. Det er også anbefalt her: http://www.yanmarhelp.com/i_box2.htm Redigert 24.Oktober.2010 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvor 20 Fish Svart 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Jeg har samme spøsmål som trådstarter, men kan ikke se at han fikk noe godt svar. Det er et hull midt på peilepinn. Er dette hullet max merke?? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Merket på peile pinne angir både min og max. Fyll opp til merke og sjekk at olja holder seg der utover i sesongen. Det skal normalt ikke være forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 5.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2016 Hullet i peilepinnen er til utlufting det er hull i plast håndtaket også. Bruker syntetisk olje på mitt gear, etter samråd med Yanmar, ble litt mykere i innslaget, Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2016 Hullet i peilepinnen er til utlufting det er hull i plast håndtaket også. Bruker syntetisk olje på mitt gear, etter samråd med Yanmar, ble litt mykere i innslaget, Syntetisk motorolje på gearet ? Skal forsøke det ved neste oljeskift... Noen spesiell olje produsent Yanmar anbefalte ?? Jeg bruker TEX. Ursag mineralolje på motorene... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.