Jump to content

Hvordan feste presenning på båten når den ligger på vannet?

Jan E.

Recommended Posts

Skal ha en formsydd presenning. Men festemetoden krever kanskje spesielle tilpassinger?

Har sett litt på de som ligger på vannet.

-Noen har plastdunker med sand i løse luften. Men er litt skeptisk til å ha de dunkende i skutesiden. Eller går det å senke de så mye at de ligger litt i vannet og dermed får dempet slagene?

-Ser noen avslutter presenningen rett ved rekkehøyden og knyter den fast direkte. Men det vil jeg tro resulterer i en del snøfokk inn under og opp på dekk. Samt et godt vindtak å rive i.

-Og at noen har den rett under fenderlisten. Og drar et tau rundt hele båten under fenderlisten, og snurper sammen.

Ser ganske genialt ut. Men jeg har kromlist, og ikke så utstikkende fenderlist. Så tror ikke den metoden vil virke.

Andre metoder?

Hva tror dere er den beste metoden?

Jara Wynja

Jeg skal ha presenning over båten min i vinter og. Siden jeg ikke har formsydd presenning har jeg kjøpt noen kraftige klemmer som skal holde presenningen fast til fenderlisten. Hvis det blåser som værst er det nok en mulighet for at den rives løs men jeg tror den skal holde ganske bra. Så langt har det fungert godt med et prøvepresenning jeg har på.

Vet ikke om det er overførbart til båten din men jeg ville nevne det uansett

Trond

Ellers så burde det gå å snurpe sammen rundt "under ekvator"

Litt skeptisk til magebelte, eller tau under kjølen. Har det ikke lett for å "polere/knikke" på gelcoaten og lage stygge spor en lett ser i solen om sommeren? Tar hardt på overflaten opp gjennom tiden om en må polere bort disse hver år.

...har jeg kjøpt noen kraftige klemmer som skal holde presenningen fast til fenderlisten.

Hva slags klemmer er det snakk om? Tror det blir vanskelig siden listen min er såpass tynn. Men kan kanskje gå.

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...