s/y UT-sia Startet 24.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2010 Heisan Oppgradere av kartbrikke fra Navionics Gold. Kjøper man ny brikke til fullpris, eller registrer man den man han og får en ny til redusert pris?? Den brikken jeg har dekker fra Oslo til Tyskland. Tommy Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Ta kontakt med Seatronic i Moss, de har oppgraderingspriser. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Navionics har endret dekningen på kartene sine - her er den de har i dag Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Spør her http://www.tikinavigator.no/nettbutikk/NavionicsGold.htm Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
s/y UT-sia Svart 24.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Når man først er ute for å gjøre oppgraderinger, er det andre kart som ville vært bedre enn navionics? Tommy Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 25.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 Heisan Kan ikke bruke andre kart enn navionics på en A65 (man lærer). Seatronic anbfalte å vente til våren med å oppgradere fordi hele svenskekysten er lik fra 2006 frem til d.d. (på kartbrikken )."De" har lenge kjempet for å få bedre data på den strekningen og det ser ut til at det nå skal gå i ordene snart. Så rundt messetider burde den nye brikka være på plass ble det sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 ................. Så rundt messetider burde den nye brikka være på plass ble det sagt. Jeg har også en Navionic - kartbrikke som er noen år, kanskje på tide å tenke på en oppgradering av denne. Måtte du kjøpe helt ny brikke, eller kunne du oppgradere den gamle? Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 25.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 (redigert) Heisan Kr 1000,- i "pant" når du leverer inn den gamle brikken. + at de nye kartene vil oppleves litt mer lettdrevne på plotteren enn de gamle kartene. Redigert 25.Oktober.2010 av Tommy-lc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 OK, takker og bukker Får vente til isen legger seg , slik at båten ikke kan brukes før jeg bestiller. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Det har nå kommet oppdaterte versjoner av Navionicskartene. De nye kartene har mye mer detaljerte dybdedata i visse områder. Presentasjonen fra Simrad og Lowranceimportøren Pronav jeg linker til under viser en del eksempler på dette. Oppdaterte Navionics kart (.pdf fil) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 24.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Heisan Etter den info jeg fikk av gutta på raymarine, så var ennå ikke svenskekysten oppgradert. Det var noe de fremdeles ventet på der. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 21.Mai.2011 Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Hei, sitter med eit 1-2 år gammalt Navionics kart som står i ein HDS-10 plotter og lurer på og oppdaterekartbrikken. Er det nokon som veit om det har skjedd noko forandringer på mørekysten på den siste oppgraderingen? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 21.Mai.2011 Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Er det nokon som veit om det har skjedd noko forandringer på mørekysten på den siste oppgraderingen? Ja, det er blitt tre eller fire nye fjorder og Ålesund ligger nå rundt 20 nm mil lenger nord. Men seriøst: Jeg har selv en kanksje 4 år gammel Navionics brikke og kan ikke se de store forandringene i Bergensområde, når jeg sammenlikner den med navionicskartene på Androidtelefonen min. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Captain Chaos Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Finnes det noe sted der man kan se oppdateringshistorikken til Navionics Gold? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
s/y UT-sia Svart 23.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Heisan Iflg. seatronic er det veldig vanskelig å få noe som helst av vettug info fra navionic. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 oppdaterte kartet på nettet og det ser ikkje ut til at det har skjedd noko endringer her på møre, ej kunne iallefall ikkje finne noko forskjell. Hadde håpa på at dei hadde fiksa djupnedata på mange av dei grynnene som kun viser kryss utan noko dypdemålinger, men på andre kart står desse djupnene. Dette er ein av grunnene til at eg forsatt foretrekker C-map Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 (redigert) har Navionics kommet med årets oppdateringer, er det på tide og oppdatere våre kart ? Klarer ikke lenger å finne ut dato for når de gav ut siste oppdatering, de sier bare Current versjon, Er det for å dekke over at de ikke er oppdaterte på lenge ? Ser at alle andre oppgir årstall på sist de hadde oppdateringer. Hmmm. risikerer vi og betale for noe vi gjerne allerede har, altså egentlig ikke en oppdatering ? Redigert 3.Juni.2013 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
s/y UT-sia Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Halla Har nettopp oppdatert kartet. Seatronic sier at navionic har sluttet med datostempling av brikken. Det lureste er kanskje å ta med seg brikka du har og samenlikne med ei nye. Dette var tilbudet jeg fikk fra Seatronic. Men min var nå så gammel at jeg oppgrtaderte blindt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Takker for svar/info. Må si jeg blir misstenksom, når de slutter å oppgi dato for siste oppdatering. Men alle de andre gjør det. Gir ikke tillitt. ------ Kan godt være at de som oppdaterer hvert år betaler dyrt for ingenting. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gabi Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 På Seatronic sine sider står følgende: Navionics tilbyr kartbrukere ulike muligheter for brikkeoppgraderinger og nedlastninger på nettsidene sine. Dersom du ønsker at vi tar oss avbrikkebyttet gir vi følgende innbyttepris for brikken din ved kjøp av et tilsvarende eller større kartområde:Gold 1000,-Platinium XL 800,-Platinium XL3 1400,-Ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på vedrørende kartbytte. Ha da alltid kartbrikken i nærheten slik at vi sammen finner ut hvilkenutgave du har. Betyr dette at vi selv kan kjøpe direlte via navionics.com og laste ned på et hvilken som helst sd-kort og så vil det fungere? (Lowrance Globalmap 7600C HD plotter Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Nei - du trenger et nyere (fra de siste par år såvidt jeg husker) originalt kort og en spesiell navionics kortleser. Så kan du kjøpe oppdateringer selv. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Hei Oppdatere kart er jo selvfølgelig en viktig sak, men hva med softwearen i selve instrumentet/plotteren ? larss Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Jeg holder på å oppdatere softwaren på gps og kartplotteren nå. Derettter tenkte jeg å oppgradere kartet fra ca 2007. Jeg hadde gammmmmmel software...... Sitér dette innlegget Link to post
pege Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Jeg kjøpte nettopp nytt kart, Norge med Svalbard og deler av Sverige. Fikk "tom" brikke fra lokal forhandler og satte den i PC'en laster opp Navionics APP store. Lastet ned kart og betalte på paypal. For denne prisen 204 euro kan brikken oppdateres gratis i løpet av de neste 365 dagene. Hadde noe problemer med nedlastingen første gang, fikk bare kart sør for 62. Gikk greit i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Nå fikk jeg beskjed om at oppdatering av Transas kartene til iSailor ligger klare for gratis nedlasting. Andre gangen iår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.