Jump to content

Oppgradering av Navionics Gold kartbrikke

s/y UT-sia

Recommended Posts

Heisan

Kan ikke bruke andre kart enn navionics på en A65 (man lærer).

Seatronic anbfalte å vente til våren med å oppgradere fordi hele svenskekysten er lik fra 2006 frem til d.d. (på kartbrikken :flag_sw: )."De" har lenge kjempet for å få bedre data på den strekningen og det ser ut til at det nå skal gå i ordene snart. Så rundt messetider burde den nye brikka være på plass ble det sagt.

• 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Er det nokon som veit om det har skjedd noko forandringer på mørekysten på den siste oppgraderingen?

Ja, det er blitt tre eller fire nye fjorder og Ålesund ligger nå rundt 20 nm mil lenger nord. :lol:

Men seriøst: Jeg har selv en kanksje 4 år gammel Navionics brikke og kan ikke se de store forandringene i Bergensområde, når jeg sammenlikner den med navionicskartene på Androidtelefonen min.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

oppdaterte kartet på nettet og det ser ikkje ut til at det har skjedd noko endringer her på møre, ej kunne iallefall ikkje finne noko forskjell.

Hadde håpa på at dei hadde fiksa djupnedata på mange av dei grynnene som kun viser kryss utan noko dypdemålinger, men på andre kart står desse djupnene.

Dette er ein av grunnene til at eg forsatt foretrekker C-map :rolleyes:

• 2 år senere...

har Navionics kommet med årets oppdateringer, er det på tide og oppdatere våre kart ?

Klarer ikke lenger å finne ut dato for når de gav ut siste oppdatering, de sier bare Current versjon, Er det for å dekke over at de ikke er oppdaterte på lenge ?

Ser at alle andre oppgir årstall på sist de hadde oppdateringer.

Hmmm. risikerer vi og betale for noe vi gjerne allerede har, altså egentlig ikke en oppdatering ?

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Halla

Har nettopp oppdatert kartet. Seatronic sier at navionic har sluttet med datostempling av brikken. Det lureste er kanskje å ta med seg brikka du har og samenlikne med ei nye. Dette var tilbudet jeg fikk fra Seatronic. Men min var nå så gammel at jeg oppgrtaderte blindt.

Takker for svar/info.

Må si jeg blir misstenksom, når de slutter å oppgi dato for siste oppdatering. Men alle de andre gjør det.

Gir ikke tillitt.

------

Kan godt være at de som oppdaterer hvert år betaler dyrt for ingenting. :headbang:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 4 uker senere...

På Seatronic sine sider står følgende:

Navionics tilbyr kartbrukere ulike muligheter for brikkeoppgraderinger og nedlastninger på nettsidene sine. Dersom du ønsker at vi tar oss avbrikkebyttet gir vi følgende innbyttepris for brikken din ved kjøp av et tilsvarende eller større kartområde:Gold 1000,-Platinium XL 800,-Platinium XL3 1400,-Ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på vedrørende kartbytte. Ha da alltid kartbrikken i nærheten slik at vi sammen finner ut hvilkenutgave du har.

Betyr dette at vi selv kan kjøpe direlte via navionics.com og laste ned på et hvilken som helst sd-kort og så vil det fungere? (Lowrance Globalmap 7600C HD plotter

Jeg kjøpte nettopp nytt kart, Norge med Svalbard og deler av Sverige. Fikk "tom" brikke fra lokal forhandler og satte den i PC'en laster opp Navionics APP store. Lastet ned kart og betalte på paypal. For denne prisen 204 euro kan brikken oppdateres gratis i løpet av de neste 365 dagene. Hadde noe problemer med nedlastingen første gang, fikk bare kart sør for 62. Gikk greit i dag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...