Jump to content

Oppgradering av Navionics Gold kartbrikke

s/y UT-sia

Recommended Posts

Det er ikke heeeeelt bare bare bare å oppgradere hvis man har en "eldre" plotter. Min er fra 2007, og iht Seatronic må noen filer på nye oppgraderinger av Navionics kartene slettes før de kan brukes i gamle plottere. De har fikset det til min Lowrance, jeg skal få den i posten. Innbytte kr 1000,- for min gamle brikke kommer i fratrekk slik at oppgraderingspris blir da kr 1400. Det synes jeg er en akseptabel pris.

Jeg har gjort flere forsøk på å oppdatere mine kart som er fra april 2011, men nei går bare ikke, har hatt flere mailer med Navionics, men får bare svada svar.

får prøve igjen til høsten.

Hei

Dette gjelder ett annet merke men kan jo være ett tips allikevell.

Jeg sendte min plotter rett til importør ( egentlig i ett annet ærend) der jeg ba om å få oppdatert kartene også, kartene ble oppdatert for ca1200 kr og de oppdaterte softwaren i plotteren uten omkostninger, en kjempe service. Plotteren kom i posten igjen etter ett par dager.

Kunne ikke blitt enklere :)

larss

kjøpte ny brikke til min eagle 520c i fjor, svenskegrensa til Svalbard. Den virka heller ikke umiddelbart, måtte laste ned en oppdatering fra eagle. la oppdateringsfilen på en sd brikke. startet så plotern opp med brikka i. I menyen fant jeg filene på brikka, valgt riktig og så gikk resten av seg selv.

I år har eagelen fått nåja, den justerer lysstyrken opp og ned ustanselig. Så nå har jeg brikke for svenskegrensa til svalbar fra 2012, brikke Oslo til Berlin fra 2005 og en eagle 520c "disco". ta kontakt om noen har interesse, for kartbrikker eller ploter. ( navionics gold kart)

Redigert av aileenll (see edit history)

Aileen ll

Careka: Har du prøvd å ringe Seatronic i Moss? De virket som om de visste hva de pratet om når jeg snakket med de. Blant annet visste de at enkelte filer måtte slettes før jeg kunne bruke de etc.

Jeg skal ringe dem, Mitt problem er at jeg ikke får registert meg engang, de stopper meg på den siden su skriver al info, navn, adr, og så skal de ha Provins, her har jeg prøvt med fylke og Norge, og ingenting(blank) men ikke POKKER.. om det funker.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 2 uker senere...

"Interessant" episode med oppgradering av Navionics Navionics Gold 49XG for en drøy uke siden. Oppgraderings-tjenesten hos Navionics bestemte seg bare for å erstatte Gold 49XG (som dekker hele Norge + Svalbard) med et Platinium-kart (5P414XL) som dekker Nesna til Smøla. Jeg burde vel ant ugler i mosen når jeg klikket meg igjennom oppgraderingstjenesten men trodde ikke at Gold-kartet for resten av Norge skulle forsvinne - trodde at det var en slags "bonus" for å registrere produktet og at jeg skulle få noen ektra detaljer i nærområdet. Har vært i en treg og rimelig meningsløs dialog med Navionics support siden dette uten at det har hjulpet nevneverdig. Vurderer sterkt å gå over til C-Map.. Noen som har erfaring med C-Map på Simard NSS serien? Har en NSS7.

Mvh

Redigert av tor_ef (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...