Jump to content

Hvor legge til i Stavanger ?

kringeland

Recommended Posts

Vurderer en helgetur til Stavanger neste helg og ønsker derfor tips hvor jeg bør legge meg,havna i Børviga er vel litt trang for meg og har tidliger vært full av båter som ser ut til å ligge fast ?

Vurderte også Sandnes men ser på Webcamera at også her ser ut til å være fullt av "fastboende".

Ønsker helst å ligge i bås eller longside for enkelt å komme i land.Hekkfortøyning i bøye og baugen mot land fungerer dårlig på min båt spesielt med fare for litt rim og is på kai og dollbord.

Noen lokale som har oversikt over belegget der nede ?

Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift

Skjoldastraumen sluse

Hvis du ikke er avhengig av å ligge midt i sentrum så kan du ta en tlf. til Stavanger Motorbåtforening på dagtid og spørre om du kan ligge langs servicebrygga, evt. i en ledig bås (det er tatt opp en del båter nå, så det burde være plenty). 51 50 55 50. Der ligger du rolig, med ca. 10 min spasertur til sentrum. Flere båtvenner av meg har gjort dette. Tror ikke de pleier å ta avgift heller.

Bare som et tips, hvis det er flere lesere som vil til Stavanger. For å komme inn til Stavanger Motorbåtforening i Hillevågsvannet må en komme under en 9m høy bro..

Ja, heldigvis.. :giggle: Det er derfor det heter motorbåtforening.. Servicebrygga er dog på utsida, så der kan pinnebåter også ligge. Tror ikke kringeland er så høy at det blir noe problem uansett.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...