kringeland Startet 24.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2010 Vurderer en helgetur til Stavanger neste helg og ønsker derfor tips hvor jeg bør legge meg,havna i Børviga er vel litt trang for meg og har tidliger vært full av båter som ser ut til å ligge fast ? Vurderte også Sandnes men ser på Webcamera at også her ser ut til å være fullt av "fastboende". Ønsker helst å ligge i bås eller longside for enkelt å komme i land.Hekkfortøyning i bøye og baugen mot land fungerer dårlig på min båt spesielt med fare for litt rim og is på kai og dollbord. Noen lokale som har oversikt over belegget der nede ? Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
tomcat Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Børevigå er nok ikke for trang for deg nå. En Fairline SQ55 lå der fint på fredag. Det er ikke mange båtene der og er du heldig kan du legge deg innerst lengst mot nord og ligge longside mot kaien. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 24.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Noen år siden sist jeg var der så da prøver jeg der,takk for svar Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Fantino Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Hvis du ikke er avhengig av å ligge midt i sentrum så kan du ta en tlf. til Stavanger Motorbåtforening på dagtid og spørre om du kan ligge langs servicebrygga, evt. i en ledig bås (det er tatt opp en del båter nå, så det burde være plenty). 51 50 55 50. Der ligger du rolig, med ca. 10 min spasertur til sentrum. Flere båtvenner av meg har gjort dette. Tror ikke de pleier å ta avgift heller. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Bare som et tips, hvis det er flere lesere som vil til Stavanger. For å komme inn til Stavanger Motorbåtforening i Hillevågsvannet må en komme under en 9m høy bro.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alfb Svart 24.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2010 Jeg syntes nå det er veldig behagelig å ligge i vågen med baugen i bøye og hekken mot land. Om natten slipper vi oss litt ut i fra land så ligge vi veldig godt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 Bare som et tips, hvis det er flere lesere som vil til Stavanger. For å komme inn til Stavanger Motorbåtforening i Hillevågsvannet må en komme under en 9m høy bro.. Ja, heldigvis.. Det er derfor det heter motorbåtforening.. Servicebrygga er dog på utsida, så der kan pinnebåter også ligge. Tror ikke kringeland er så høy at det blir noe problem uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.