jensemann2 Startet 24.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2010 Har tenkt å rive ut teddystoffet i forpiggen på seilbåten min, isolere skroget med disse: http://maritim.no/product.aspx?id=20215&groupkey=003004001 samt kutte til 5mm teakfiner og legge på skutesidene. Da må jeg vel plaste inn spikerslag bak isoleringen for å få noe å skru platene i? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 Legg inn bosted i profilen din, så er det mer relevant å svare på hvor du får kjøpt plater. Jeg vet om noen i Oslo-området, men kjenner ingen i Mandal eller Bodø. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jensemann2 Svart 25.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 bor i nærheten av Trondheim. Teakfineren på maritim er 9mm tykk,men det blir vel i tykkeste laget for å bøye etter skutesiden? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 9 mm høres litt tykk ut til det bruket ja, men dersom du skal bøye inn fineren slik jeg tror du skal så klarer du deg uten spikerslag, og sparer en masse arbeid på det. Bare du får låst fineren oppe mot dekket og nede mot sengebunnen, så vil den stå i spenn mot skutesiden og forbli der. Kan hende du kan klare dette med 9 mm også. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 Dette dokumentet viser mulige bøyeradier for plywood. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
jensemann2 Svart 25.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 ok, det høres bra ut om jeg slipper å lime spikerslag. Jeg kan jo skru i dekket da det er sandwich. Det blir nok en helt annen båt om jeg får isolert skutesidene over vannlinjen. Burde jeg isolere med slike plater fra maritim under vannlinjen også? (nedi benkene)? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.