SveinO Startet 25.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2010 Har gitt meg i kast med noe som kan se ut som en vanskelig oppgave. Hvordan kan jeg finne ut hvem som eier en båt med reg.nr. A-28458 ? Hverken Politiet, Tollvesenet eller Redningsselskapet kan hjelpe meg. Gode tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 (redigert) NSSR på telefon : 815 44 055, er de som skal ha historisk informasjon om tidligere eiere av båter, dersom de ikke har noe informasjon er det verre. Redigert 25.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinO Svart 27.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2010 Har prøvd følgende instanser uten hell så langt: Oslo Politidistrikt Oslo Tolldistrikt Lokalt Politidistrikt Lokalt Tolldistrikt Båthavnkontoret i gjeldende kommune NSSR Det firmaet som leier og disponerer grunnen i den aktuelle småbåthavna Har nettopp sendt en mail til NSSR for å prøve dem en siste gang. Sitér dette innlegget Link to post
SveinO Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Og NSSR har ikke mulighet til å søkke på de gamle registreringsnumrene, så da er jeg "back to square one". Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Er det en båt du har tilgang til ? Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
index Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Jeg tviler på om noen har såpass kontroll på de gamle politiregistrene at de kan finne ut noe for deg her. Og selv om de skulle finne ut noe, kan du likevel ende opp med lite annet enn navnet på den som eide båten for 20-30 år siden. Og det er ikke nødvendigvis mye verdt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bartesam Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 De gamle registerene er visst intakte, men det er vrient å få noen til å sjekke dette opp. Tror det er Redningsselskapet som har dette nå, men det er vel for få ansatte der til at det er noen som gidder å lete opp den infoen. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Frivakten Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Det gamle registeret er fysisk lagret i kjelleren til Tollvesenet. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
SveinO Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Er det en båt du har tilgang til ? Ja, jeg har tilgang til båten. Kjører forbi den minst 2 ganger hver dag. Med vinteren stadig nærmere, øker min bekymring for at den skal bli ødelagt. Det er ingen stor båt, ei heller helt strøken, men et ypperlig vitnerprosjekt som kan gi mange gleder på sjøen til sommeren for den som er interessert i å ivestere litt tid i den. Noe spesielt du tenkte på? De gamle registerene er visst intakte, men det er vrient å få noen til å sjekke dette opp. Tror det er Redningsselskapet som har dette nå, men det er vel for få ansatte der til at det er noen som gidder å lete opp den infoen. Om Redninsselskapet har disse registrene, så er de i tilfelle ikke kjent for flere av de ansatte eller så har de ikke tid/ressurser til å søke/lete. Det gamle registeret er fysisk lagret i kjelleren til Tollvesenet. Har prøvd flere innfallsporter til Tollvesenet, men de jeg har vært i kontakt med hevder at de gamle registrene ikke eksisterer. Har satt lapp på båten, i den aktuelle småbåthavna og et par nærliggende butikker om at jeg ønsker kontakt med eier av båten. Oddsen for å få svar, er vel omtrent på linje med å vinne i Lotto. Båten kan rett og slett være hensatt, enten av tidligere eier eller andre som bare har vært interessert i motoren og kontrollboksen som er pent demontert. Var på det lokale Polotikammeret i går, men kom ikke særlig lengre der heller. De på sin side hevder at den som eier/disponerer grunnen der båten ligger kan begjære den fjernet. Politiet vil da rekvirere Falck til å fjerne båten og den vil etter en tid bli solgt på hittegodsauksjon. Dette vil kunne ta både uker og måneder. Foreløpig er altså status at det ligger en forlatt båt, som jeg ikke er i stand til å finne eier på og som med meget stor sannsynlighet vil bli ødelagt så snart det kommer snø og Vegvesenet begynner å brøyte vegen. Forslag til hva jeg kan gjøre uten å risikere å bli "kriminalisert"? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Så lenge du stjeler den uten å bryte deg inn først er det vel ikke kriminelt lenger, hvis jeg har forstått politiets henleggingsrutiner... Når det er sagt, jeg er mot enhver form for tyveri/naskeri, og fortstår veldig godt ditt behov for å gjøre det riktig. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Foreløpig er altså status at det ligger en forlatt båt, som jeg ikke er i stand til å finne eier på og som med meget stor sannsynlighet vil bli ødelagt så snart det kommer snø og Vegvesenet begynner å brøyte vegen. Etter min oppfatning så er status at du har sett en båt du har lyst på, men du kjenner ikke eieren. For alt du vet så kan eieren ha planer om å hente båten snart, før vinteren kommer. Eller at han skal selge den. Eller han har rett og slett tenkt å bare la den stå der og gå til grunne? Dine alternativer blir da: 1: Finne ut hvem som eier den, noe som vil være bortimot umulig ut fra kun gammelt reg. nr. 2: Stjele båten (ikke tl å anbefale). 3: Få eier av tomten til å begjære den fjernet. Alt i alt så vil en lovlig løsning innebære avklaring av eierforhold først, enten ved hjelp av politiet eller eget detektivarbeid. Jeg for min ville i alle fall ha blitt rimelig forbannet om noen hadde stjålet noe som tilhørte meg, bare fordi vedkommende ikke hadde funnet noen som kjente til eier av gjenstanden... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Una Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Mener at du med gode hensikter til grunn (forebygge skade,redde verdier)kan ta deg ombord i båten for om mulig finne noe som knytter ett navn til båten, adresselapp bak på Vi Menn, kvitteringer,o.l. For sikkerhets skyld sier du fra til lokalt politi først. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
altmuligbåt Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Hva med og legge ut et bilde her? Det er ganske mange her som vet mye;O) Det kan jo også vere at eier av båten også leiter etter den, og at noen har lagt den fra seg der etter at de har tatt motoren? Vet du hvor lenge den har liggi der? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Frivakten Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Båten kan rett og slett være hensatt, enten av tidligere eier eller andre som bare har vært interessert i motoren og kontrollboksen som er pent demontert. Kan jo like godt være at det er eieren selv som jobber med sin egen båt og tatt med sine egne ting hjem. Skjer ofte det. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
snorken Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Annonse i avisen under "båt ønskes kjøpt", med regnr, bilde og det hele???? Sitér dette innlegget Link to post
SveinO Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Eier av båten ringte meg i dag. Det hjalp med lapp på vindskjermen. Hadde hatt motorhavari tidlig i sommer og tatt båten på land i nærmeste småbåthavn, hvor han demonterte både motor og kontrollboks. Siden ble båten bare liggende. Som tidligere fortalt har noen i den senere tid flyttet båten dit den nå ligger. Eier har som det ble påpekt planer om å hente den i nær fremtid. Der forsvant det vinterprosjektet og utsikten til noen fine turer på fjorden til neste sommer. Men, hovedsaken er at båten faktisk blir tatt vare på. Takk for alle kreative innspill. Redigert 29.Oktober.2010 av SveinO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.