Jump to content

Yanmar 3GMF - dimensjon skruer til impellerpumpelokk?


Hafrsfjord

Recommended Posts

Vurderer å skifte ut skruene i lokket på impellerpuma (Yanmar 3GMF)

Satser på ett ombygningssett som dette : http://www.mortensen-technics.no/index.php?p=1_6_Produkter

 

Ser det er flere dimensjoner på skruene, noen som vet/husker hvilken dimensjon det er på denne pumpa?

Kunne jo selvfølgelig skru ut pumpa og måle sjøl, men hvis noen vet, så kan jeg jo bestille først og demontere/montere i en operasjon :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Mener å huske at disse kom med 10-24509 pumpe, kanskje du kan finne ut av det ved å studere tegningen av pumpen, jeg gidder ikke :crazy:

 

Tegning finner du her!

 

 

Jeg har byttet noen slike Johnson pumper av forskjellige slag, og det som går igjen i alle monteringsanvisningene og i service manualene til både Volvo og Mercruiser er at det med stor skrift står at det ikke under noen omstendigheter må brukes rustfrie skruer i messinghuset, både med hensyn til gjengene og korrosjon, så jeg var forundret over å se at noen faktisk selger dette, men vet ikke om det har noen betydning eller ikke.

Har sett flere slike "wingnut" sett som er i messing, og vil tro det er en bedre løsning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...