nordan family 27 Startet 25.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2010 Til motorene har jeg et par solide filtre i metall: Nå kunne jeg tenke meg å sette inn et lite, men solid, filter på aggregatet også. Har inntill nå hatt et kombinert sjøvannsinntakt/kran/minifilter i en og samme sak, men nå vurderer jeg separat filter. Ønsker ikke disse simple plast-greie, så jeg foretrekker noe solid noe. Men jeg har ikke funnet det til salgs noe sted, selvom jeg har sett det montert på andre båter. Er det forresten noen tærings-problematikk på filtre som vist foran? Hos meg er de koblet til sinkene under båten. Og de er altfor dyre til å byttes just for fun. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 25.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2010 Du finner et på www.flak.no Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Fant du noen som hadde liten nok dimensjon? Er på jakt etter det samme selv, men finner ingen "solide" i liten nok dimensjon Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bøljan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Ja for all del ikke kjøp disse billige sjøvannsfilterene i plast. Jeg kjøpte den minste typen hos Maritim til 198,- i sommer, lokket sprakk og pumpa sugde luft. Kjøpte en til og det samme skjedde. Hadde den ikke vært montert over vannlinja så kunne det endt slik Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Ser du har Vetus RF sjøvannsfiltre til hovedmotorene. Vetus har også mindre platsfiltre. Selv om de er laget i plast, er de ikke jalla-vare. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
nordan family 27 Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Tjei- har ikke funnet ennå. Ser at det finnes noen relativt små til omlag 1600,- Får se om det blir et slikt. Når jeg tok ut det gamle mini-filteret og pusset på det så det rimelig kurrant ut - og det løsnet greit fra ventilen. Så jeg kan i og for seg sette det på en ny ventil. Men det har et par groper innvendig som jeg er usikker på om kommer fra tæring eller om det kommer fra opprinnelig støpesvakhet. Selve metallet forøvrig - pusset litt med stålbørste - ser ikke rølig ut på noen måte. Jeg fant i og for seg ut at Mase leverer dette fremdeles. Fileteret er jo nesten ikke større enn en lighter innvendig - så jeg siktet egentlig på noe litt større. Dette filteret sitter direkte direkte på ventilen og er veldig tungt. Men jeg kan vel likegjerne feste det på annen måte slik at det ikke blir så stor belastning på selve skroggjennomføringen. Hos meg satt den rimelig løst. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 http://www.flak.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=&PrCatNo=15888&MainPrC=15000&ProdNo=07482 Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Dem er for store Jensemann2. Skal måle litt og se litt på de minste. Får snakke med naboen over veien som er rørlegger, han har kanskje noen overganger Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Mix Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Hvilke dimensjoner er det dere trenger da ? Det kan jo være litt essensiellt å opplyse om... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Tenkte jeg skulle sette inn bilde av den jeg har hatt. nå finner jeg ikke den hos Mase lengre.De har derimot kommet med en ny variant som ser ut til å væredetjeg er ute etter: ligner litt på den jensemann viser til - men for 1/2 tom i stedet. http://www.masenorthamerica.com/Manuals/FK/04349_FK%20IS%2002.5_10.2.pdf Men 2700,- er jo ganske stivt. Riktignok med ventil og gjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Italienske Guidi lager flere typer filter i bronse og messing. Også i mindre dimensjoner. F.eks Her. Ligner mistenkelig på det Italienske Mase filteret du henviser til... Norsk importør for Guidi er Leif H. Strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Så på faktura for bytte av kuleventil. Det var 1/2" kuleventil og slangestuss 1/2" 19mm. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
nordan family 27 Svart 10.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2010 Takk. Ser Strøm ahr et med 3/4'' tilkoblinger. Her finner man vel greit en kobling til mindre slangestuss. Men 2300,- var ikke noen tilbudspris. Dog var det i bronze, så jeg kan vel anta kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 (redigert) Jeg har et filter på agregatet mitt - men båten er i Sverige og jeg har ikke tilgang til den. Men jeg fant jeg fant på dette internettet gitt http://www.mastervolt.com/marine/products/water-inlet-kits-syphon-breaker-kits-water-gas-separator-kits/ Vi har det her http://www.mastervolt.com/marine/products/water-inlet-kits-syphon-breaker-kits-water-gas-separator-kits/water-inlet-kit-125mm-1-2/ Mastervolt pleier ikke å være billige - og prisen vet jeg ikke helt nøyaktig. Denne siden http://www.duells.no/katalog/catalogue.aspx?nid=443120 antyder ca 1600 kroner Norsk importør er Staubo Redigert 10.November.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.November.2010 Del på Facebook Svart 10.November.2010 Det der er samme som Guidi filteret jeg linket til over Bitteliten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.