John_Kr Startet 29.September.2004 Del på Facebook Startet 29.September.2004 Hei Det viser seg at badestigen er sprukket, en av sveis. Det er ikke yttre påkjenninger eller slag som er årsaken til sprekken. Hva gjør jeg med dette? Kan jeg få sveiset dette? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
jada Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Sett det på lista over reklamasjoner. Men det er vel lettere for leverandøren å påstå at denne sprekken er oppstått på grunn av ytre påvirkninger eller slag, selv om du påstår dette ikke er tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Dette får du sveiset....har selv hatt en del spennende opplevelser når legemet skal opp og ned badetrapp og er i 100+ kilos klassen. Da jeg kjøpte båten for snart 4 år siden så var det et par steder som hadde revnet i sveisen. Dette fikk jeg forsterket hos en som kunne sveise syrefast. Nada problemas. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
M/S Bastard Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Rett og slett en dårlig sveis! Ikke få noen til og reparere dette! Få ny stige!!! Ny båt med så mange mangler hadde jeg ikke godtatt i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2004 Takk Jorg-1 Går sterkt ut i fra at stigen er produsert i syrefast stål. Får jeg ny stige så er det greit, men å sveise den er også greit dersom dette lar seg gjøre. Som du sier Jorg-1 - ingen problemer.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
PanPan Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Rett og slett en dårlig sveis! Ikke få noen til og reparere dette! Få ny stige!!! Her er jeg helt enig med deg, Per Chr.! Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Går sterkt ut i fra at stigen er produsert i syrefast stål. Får jeg ny stige så er det greit, men å sveise den er også greit dersom dette lar seg gjøre. Utfra bildet ditt ser det ut til at denne sveisen får en meget stor belastning. Når sveisen som her ser ut til å gå midt i det oppsmeltede materialet, så kan det ha vært en sprekk der hele tiden. Dette kan være en konstruksjonssvakhet som en rimelig kompetent produsent ikke burde ha levert. Har du mulighet til å sammenlikne hvordan dette er på andre stiger til samme båten? Dette bør du avgjort reklamere på. Sett ikke igang noe som helst arbeide på "feil" som avdekkes innen reklamasjonsfristen før du har fått en skriftlig avklaring av ansvaret leverandøren har her. Prinsipielt bør ingen ta på seg kostnader og besvær med utbedring/erstatning av materiell som er dekket av garanti. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 29.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2004 Takker for svar.... Denne stigen er sprukket på flere plasser en bare det bildet viser. Stigen har 4 slike ører, 3 av de er sprukket på samme måte. Gjør opmerksom på at stigen er ikke brukt av meg. Det er for kaldt i Trøndelag til å bade.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
PanPan Svart 29.September.2004 Del på Facebook Svart 29.September.2004 Gjør opmerksom på at stigen er ikke brukt av meg. Det er for kaldt i Trøndelag til å bade.... Joda, men du trenger en trygg stige den dagen noen skal berges ombord fra det kalde vannet! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2004 Joda, men du trenger en trygg stige den dagen noen skal berges ombord fra det kalde vannet! Enig.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.