Luco Startet 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2010 Annonse på Finn: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23752281 Båten er mulig å CE merke?? Som det er nevnt her inne utallige ganger, en båt som ikke er CE merket er ikke lov å omsette... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Det er ikke montert motor i den enda. Må det ikke monteres det da før den kan godkjennes? Er vel kanskje derfor papirene ikke er klare i øyeblikket. Han skriver jo at den kan leveres ferdig med en Mercruiser og med full godkjenning, men da til en annen pris. Det er vel motorinstallasjonen og papirmølla du kan spare en del på å gjøre selv. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kristian_H Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 min far hadde noe han ville ce-merke det var bare å selge kom til å koste 100 000 Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 En lov som ikke fungerer Mange, svært mange båter som selges mangler ce-godkjenning, evnt er endret vesentlig. Hvor mange er det som bryr seg Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
OT-flyktning Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Kan neppe tenke meg at båten må tilfredstille CE-kravene når den omsettes brukt. Den må det når den bringes på markedet, dvs etter produksjonen og ved import. Finnes jo heller ingen periodisk fartøykontroll som med bilen. Eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 27.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Den må kun tilfredstille CE-kravene når den første gang taes i bruk innforbi EU, unntakene er om den kom til EU før 1998 eller er selv byggd og bygger har hatt båten i minst 5 år. Ellers skal den være CE merket for å omsettes. Den loven går så langt at det er ingen avkortning dvs om du har båten i 10 år kan du forlange HELE kjøps summen igjen om den ikke var CE merket. Litt usikker om en kan CE merke en båt med innenbords motor uten motor. Motorer du kjøper i norge er jo selvfølgelig CE merket så det burde gå. Mulig den sliter med stabiliteten med ett svært hull i hekken.. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Dette er vel bare en båt som er CE-merket så langt den er komplett? I så fall er det helt OK. Omsetningsforbudet for ikke-merket båt gjelder nok bare ved første gangs "ibruktakning", deretter må eventuelt bruksforbud nedlegges av Sjøfartsdirektoratet. Problemet man møter er med eget forsikringsselskap. Men status som "korrekt merket" må båten ha ved salg, ellers vil det foreligge mangel (med mindre det motsatte er klart avtalt) pog det er vel det sistnevnte som er tilfelle for denne båten. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.