Jump to content

Frakt av veteranpåhenger fra Nordland til Østlandet - Forslag?

Honduras

Recommended Posts

Har funnet en motor til som passer rett inn i samlingen, og har kommet til enighet med selger om pris osv.

Problemet er at motoren befinner seg i Nordland, og jeg skulle gjerne hatt den ned til Sarpsborg/Oslo/østlandet på en fornuftig måte. Dette er jo en gammel motor uten noen spesiell salgsverdi, så å bruke ett par-tre tusen på å frakte den med Tollpost etc blir litt vel mye i forhold til verdien.

Det er en 18hk som veier 20-30kg så den er ikke så veldig stor. Ingen bensintank, kun motor.

Hvis noen har gode forslag til løsning er jeg takknemlig for tips.

Noen som kjører den veien en gang i nær framtid og kan hive den i bilen for ei flaske "linje" eller lignende? Eller vet om en annen måte å få den nogenlunde rimelig sørover.

Åpen for alle slags forslag.

Er snakk om Mo i Rana som nærmeste terminal.

Cargonett kunne frakte nedover så lenge jeg leide en 20' container. Tydelig at det er slutt på å sende sykler og ski med jernbanen, som i gamle dager.

De andre forholder seg ikke til privatpersoner, kun registrerte firmaer får sende. Eneste unntak var Cargopartner, men de var til gjengjeld litt dyre (minimum 1200,- +mva). Nå er jo ikke det så avskrekkende isolert sett, men fraktprisen overgår verdien på motoren med grei margin :lol:

Vi får se... Flere innspill mottas med takk.

Har sjekket vekten på motoren, og den veier 79lbs, som tilsier ca 40kg.

Redigert av Honduras (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...