Jump to content

Kjølingen forsvant


LALUNA II

Recommended Posts

Fikk meg en liten overraskelse i går da vi (jeg,kone og broder)skulle ut å prøve fiskelykken  :fishing: på fjorden

Startet opp i havna (til INGAR ) og tok ut forbi Balderholmen ved Søgne så plutselig minket turtallet ......hva nå :confused:  .....

Dieselstopp tenkte jeg først  :smiley:

kikket på tankmåler men nei ...nok diesel .......

.men tempraturmåleren lå i veggen   :crazy::flag::lol:

sjekket tempen rett før og da var alt fint ....stusset litt da

Stoppet motoren ... for at den skulle få kjølt seg ned igjen ....satte kursen mot land og ved hjelp av en gunstig bris kom vi bort til en brygge rett ved ....

etter en stund når motoren hadde roet seg litt tempmåler viste 65 grader var det å begynne å sjekke hva som hadde skjedd .....sjekket sjøvannsfilter ..det var åpent  :confused:

hva hvar det da ....tenkte på Impelleren ...hadde den røket ???

ok tenkte jeg  får sjekke om vannet sirkulerer .... :yesnod: ....og åpner forsiktig lokket til ekspansjonstanken ..... :blush:....wooooooooooooooooooom  :headbang: :headbang: :headbang:   ...der kom lokket opp i rakettfart og damskyen sto i luften sammen med glykol og

rustvann  :discuss ............det ble ikke noe pent syn inne i båten med rustvann over ALT ute ...på oss pressening pentry dørk ....ja rett og slett over det hele .... :cryin:

 :nono:

OK MORALEN BLE  VENT TIL MOTOREN ER SKIKKELIG KALD FØR ÅPNING AV RADIATORLOKK

 

Fant frem slange og spylte rustvannet vekk fra de fleste steder og i forfjammselsen merket ikke jeg at det begynte å bli varmt på hånden ..dvs kjente bitte litt ...men ikke noe å aksjonere for så vasket dritten vekk,.. startet opp motoren igjen etter påfyll av vann og alt fungerte PERFEKT igjen hva som skjedde må vår herre vite men ingenting var galt etterpå så det var vel mest sannsynlig termostaten som hadde sitt eget liv et øyeblikk

Fortsatte på vår fisketur men ikke et napp en gang  :crazy:

:discuss fant ut at dette var visst ikke dagen våres

 

Hadde desverre ikke med meg fotoapparatet med meg men fikk tatt et bilde av en litt mindre blid hånd i dag ....hissig og boblete ble den

 

 

Bilde

 

 

Tror vi prøver en tur på fjorden i dag og med et VÅKENT BLIKK på tempraturmåleren

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

nei dessverre   vurderer det kraftig nå ...

blir nok et prosjekt når båten kommer hjem for vinteropplaget

med montering av temp/varsling og varsling ved lavt oljetrykk med summer .....

i mellomtiden får en holde et godt øye  :rolleyes: med instrumentene

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...