liberty Startet 28.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2010 Jeg lurer på hvilken type propell er dette. De er montert på en Sealin sc 39 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 Propellen er jeg ikke sikker på, men meg bekjent er SC 39 kun levert med drev. Har du bilde som viser mer av båten? Er det mulig at det er en S42/43? De hadde som opsjon og bli levert med 2x TAMD 74/75 på V-gir med aksel, selv om de fleste ble levert med drev. Kalt S41/42 med drev og S43 med aksel pga forlenget skrog akter. SC 39 S43 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Thorlyn Svart 28.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2010 (redigert) SC 39 er bare levert med drev vistnok.. men C39 som er forløperen ble bla levert med Trimax drives og yanmar motorer.. Disse som det er bilde av ligner fælt på overflate propper.. Sunseekers og andre " offshore" båter har jeg sett lignnde på.. ganske like proppene som brukes i F1 klassen.. store hurtigående flybridge og yachts har også slike relativt ekstreme proppeller. Her er noe jeg har snappet opp fra en som vet i UK ang båtypen This was from a phase where Sealine were experimenting with all sorts of weird and wonderful drive systems. Not many C39's with Arneson's were sold, mainly because of the SIXTY THOUSAND pound premium over the sterndrive version. Also, the hull wasn't really up to 45kts, hence all a bit pointless. Later SC39's only came with more sensible D4/D6 options with stern drives. Redigert 28.Oktober.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
liberty Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Båten er en sc 39 og det er to Yanmar på 440 hk.Jeg var og prøvekjørte båten og den gikk i 42 knop med fulle tanker.Eieren sa att han hadde betalt forhandleren 59 tusen pund mer for Yanmar opsjon med fast aksling.Båtene blir levert med Volvo D6 med drev å Cummins på aksling og Yanmar på aksling men dette ser ikke ut som en vanlig propell. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Ja da er dette Trimax drives med yanmar som ble levert ja fabio buzzi design.. likt som de bruker på offshore 1 båtene og på disse ZF Trimax drivesene sitter det ofte ROLLA proppeller Den båten du referer til er en 02 som står til salgs i tyskland.. det er en C39 og ikke en SC 39.. båtene er like men er renamet til SC39 de senere år.. SC 39 er kun levert med drev.. mulig denne er renamet til SC 39 siden den ikke ble solgt/sjøsatt før 06 Rolla Redigert 29.Oktober.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
liberty Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 (redigert) Jeg har nå kjøpt båten .Det stemmer at det er en 02 model som er renamet til SC39 Båten har stått hos propellprodusenten frem til 06 for testing av propeller I følge selger er det bare levert kun 12 stykk Sealin c39 med denne opsjonen. De ble så dyre i forhold til drev att de ikke var konkeranksedyktig så nå blir de kun levert med drev Redigert 29.Oktober.2010 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 gratulerer! trimax er fete saker, og utrolig solide, fb båtene har dettte, har siklet på det selv, men ble drev på meg nå da FB'en jeg så på ble trukket fra markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 wov Gratulerer sååååååå mye.. fet båt med steinsolid drivetrain Kom gjærne med bilder fra evt hentetur Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
liberty Svart 29.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Jeg henter ikke båten før til våren.Båten blir lagret inne i oppvarmet lager uten at det koster meg noe så da er det den beste løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.