ansgar Startet 29.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2010 Hei, har nettopp tatt opp båten, til min store forskrekkelse var sinkene på drevet nesten ikke tært i det hele tatt, De var kun litt matte og noen små hull enkelte steder (ca 2 mm i diameter). Er Mercatoden så bra at sinkene ikke blir tært? Har montert dette sink settet fra RT Fritid Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Riktignok har jeg et B2 og ikke 3, men erfaringen er at det varierer fra år til år. Av og til er de største anodene såpass at de kan benyttes to sesonger. (hestesko og sirkelformet) Mercathode er helt sikkert en viktig deltaker i dette. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
TB2855 Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Mercathode, hva er det? Mine er godt tærte etter 5 mnd. (bravo 3) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Whistler Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Mercathode er en elektrisk anode som sitter i bunnen av transomdelen av drevet. Se etter en blå greie i elektronikkboksen til motoren merket med Mercathode. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Hulda Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Disse systemene er "katodisk beskyttelse med påtrykt spenning". Det vi si at det blir pumpet inn elektroner for å erstatte dem som gjerne vil andre steder. Når et slikt system er korrekt satt, så vil det i det perfekte (mikro)univers ikke forekomme korrosjon. Verken av aluminium, sink eller andre materialer. Ole Petter og Hulda har kranglet masse om disse sakene. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Måtte selv skifte sink to ganger i året på Bravo 3 når den lå på sjøen hele året. Da med rustfrie propeller og mercatode. Dette var et 2002 drev med en anode under kavitasjonsplaten og ingen på propell akslingen. Nyere Bravo 3 har to under kavitasjonsplaten og egen anode på prop aksling. Hadde vært skeptisk til den lille tæringen du ser på 8 mnd. Har anodene skikkelig elektrisk kontakt med godeset de skal beskytte? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Ligger du med landstrøm? Ligger andre båter der med landstrøm? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2010 Hadde vært skeptisk til den lille tæringen du ser på 8 mnd. Har anodene skikkelig elektrisk kontakt med godeset de skal beskytte? Skeptisk til at ting virker slik som reklamen forutsetter? Fysikken støtter for så vidt reklamen. Ja, ja. Dere sover aldri. Cognacen er tom og jeg går og legger meg. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2010 Skeptisk til at ting virker slik som reklamen forutsetter? Fysikken støtter for så vidt reklamen. Ja, ja. Dere sover aldri. Cognacen er tom og jeg går og legger meg. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
TB2855 Svart 30.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2010 Da var det det jeg trudde Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
SF Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 Skeptisk til at ting virker slik som reklamen forutsetter? Fysikken støtter for så vidt reklamen. Ja, ja. Dere sover aldri. Cognacen er tom og jeg går og legger meg. Ja jeg hadde vært skeptisk når enn ser betydelig mindre tæring på anodene enn andre med samme oppsett opplever. Mercatode systemet er vell ikke så effektivt?? Mercruiser økte mengde anoder på Bravo 3 drevet betydelig på den nye utgaven som kom i 2002 grunnet at dette drevet med to store rustfrie propeller spiste mye anoder selv med Mercatode systemet aktivt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.