Jump to content

Bravo 3 drev, sink ser ut som nye etter 8 mnd


ansgar

Recommended Posts

Disse systemene er "katodisk beskyttelse med påtrykt spenning". Det vi si at det blir pumpet inn elektroner for å erstatte dem som gjerne vil andre steder. Når et slikt system er korrekt satt, så vil det i det perfekte (mikro)univers ikke forekomme korrosjon. Verken av aluminium, sink eller andre materialer. Ole Petter og Hulda har kranglet masse om disse sakene.

Link to post

Måtte selv skifte sink to ganger i året på Bravo 3 når den lå på sjøen hele året. Da med rustfrie propeller og mercatode.

Dette var et 2002 drev med en anode under kavitasjonsplaten og ingen på propell akslingen. Nyere Bravo 3 har to under kavitasjonsplaten og egen anode på prop aksling.

 

Hadde vært skeptisk til den lille tæringen du ser på 8 mnd. Har anodene skikkelig elektrisk kontakt med godeset de skal beskytte?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Skeptisk til at ting virker slik som reklamen forutsetter? Fysikken støtter for så vidt reklamen. Ja, ja. Dere sover aldri. Cognacen er tom og jeg går og legger meg.

 

 

Ja jeg hadde vært skeptisk når enn ser betydelig mindre tæring på anodene enn andre med samme oppsett opplever. Mercatode systemet er vell ikke så effektivt??

 

Mercruiser økte mengde anoder på Bravo 3 drevet betydelig på den nye utgaven som kom i 2002 grunnet at dette drevet med to store rustfrie propeller spiste mye anoder selv med Mercatode systemet aktivt.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...