Jump to content

Tur badsäsongen er över........


Gunga Din

Recommended Posts

Forstår godt den hajen jeg! Nå kan den tryggt ferdes fritt uten å støte på noen svenske i vannet! Jeg mener, det er kanskje ikke alt som er spiselig?? :rolleyes:

 

Noe må den ha fått i seg. Den døde jo. :smiley:

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Snufs...sesongen er over og båten er oppe av vannet. Tro hvor mange som har lest forsikringsvilkårene som ikke har oppdaget at det faktisk står: "Forsikringen gjelder ved fritidsbåtbruk i sommersesongen regnet fra 1.april til 30.september og i opplag fra 1.oktober til 31.mars." (Utdrag Norske Sjø gj.fra 1.1.04) Dette til underretniing:

 

Ellers var det ingen i Grisebukta,Kommersøya. Ikke engang Lars!

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ja men Jorg, jeg var der da? Ankom torsdag kveld, men dro hjem etter frokost idag lørdag pga. meldt dårlig vær

(mye vind på tvers tilbake til Son). Og i går kveld hadde vi besøk av Tine II hele kvelden. Han dro imidlertid til

Holmestrand etter midnatt pga. lite strøm på batteriene.

 

Begge bildene er fra denne helgen, det første fredag 1/10-04 kl.1655 og det andre samme dag kl.1831.

Når tok du bildet av den tomme bryggen?

 

Bilde

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

nu har dom artbestemt den.....vitfenad oceanhaj, en art som aldrig tidigare registrerats i Norden.

Den har sikkert vært sinnsforvirret, det kan da ikke være noen annen fornuftig forklaring til at den svømte til Sverige??

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars.

Tok bildet torsdag 30.09.04  kl.18.09 da jeg var på vei til Bjerkøymolo for opptak av båt.Det var forøvrig en fin kveld.

Mvh.Jorg-1

Da var du der en time før vi kom. Og så blankt vann hadde vi omtrent hele veien over fra Son. Men 2 timer hjem idag med drøyt 1m sjø inn på tvers mesteparten av tiden var slitsomt. Kondolerer med opptaket. Dette var nok kanskje vår siste tur også.  :sailing:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sinsforvirret hai????   Det minner meg om en tante som mente at elg hadde hjerneskade siden de virret ut i veibanen for å bli påkjørt av bil. :sailing::lol: :lol:

Og det er ikke bare i veibanen de virrer sinnsforfirret rundt.

For mange år siden fikk vi nesten en slik krabat i dreggtauet da vi lå i nordbukten på Håøya!

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gøteborgsposten skriver om en tometers blåhai.

 

Men når historien når VG, har den blitt til en 2,5 meters hvithai.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247935

 

Er dette to forskjellige haier, eller kan vi snart vente oss VG-rapporter om piraya i Storsjøbadet?

 

Nå skriver GT. at det IKKE var en blåhai, men en "Hvitfenad oceanhaj". Det er vel det også VG. begynner å skrive. Men så blir haien hvitere og hvitere etterhvert som journalisten blir varm i trøya. Og selvfølgelig så henger de på ett bilde av en "Great white shark" sånn liksom for å få det til å være ekstra dramatiskt.

 

Engelsk betegnelse på den som ble funnet tror jeg er "white tipped ocean shark" . Så Svenskene har en korrekt oversettelse. Øverste del av ryggfinnen er hvit.  

Langt derfra til en Big White. Som er den "store stygge haisommerhaien".

 

Korreksjon etter litt reachers

 

Navn: Oceanic white tip shark. Og det er ikke noen venligsinnet skapning. Er vel greiest å holde seg ombord om en møter en sånn en.

 

http://www.elasmodiver.com/oceanic_white_t...shark.htm[/url]

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...