Hanto Startet 30.September.2004 Link til dette innlegget Startet 30.September.2004 Hei alle sammen! nå går det mot opptak av min kjære Hanto 22, samt div konservering og oppgraderinger. Jeg skal bl.a lage badeplattform og dreggkasse på denne. Gleder meg!, men det jeg egentlig lurer litt på er om jeg kan bruke en gearolje som heter Atx dexron 3 på min 22 hk Yanmar?. Instruksjonsboka sier Atx type A . Er dette samme olja? eller kanskje den førstnevnte overstiger kravene til motorprodusenten? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 30.September.2004 Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 Hvis jeg ikke tar alt for mye feil så er det vel ATF (Automatic Transmission Fluid = automatgirolje) og Dexron er vel Shell sitt navn på ATF. Det var vel ikke helt svar på spørsmålet men der står vel gjerne alternative navn på flaskene. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
TMe Svart 30.September.2004 Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 ATF type A og Dexron er to forskjellige oljekvaliteter. Kunnskapen om dette er tapt, men husker såpass at de hadde forskjellige egenskaper og ikke blandbare. Begge er oljer beregnet for automatgear. Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 30.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 ATF type A og Dexron er to forskjellige oljekvaliteter. Kunnskapen om dette er tapt, men husker såpass at de hadde forskjellige egenskaper og ikke blandbare. Begge er oljer beregnet for automatgear. Takk! da skal jeg ikke bruke den oljen jeg har liggende. (Atx dexron3). Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 30.September.2004 Link til dette innlegget Svart 30.September.2004 Da skal du kanskje ha samme olje som min gear: ATF, Type A, Suffix A. Etter som jeg fant ut av, skal det være: Statoil: ATF A52 (brun) og Shell: Donax TM (klar). Jeg brukte Shell Donax TM, og den hadde de på stasjonen i literboks. Det skal visst ha noe med hvilken type friksjonsbelegg det er på "clutchplatene" i denne type gearkasse og da tror jeg det er viktig å bruke riktig olje for å unngå for eks. sluring med påfølgende varmgang og havari. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.