Jump to content

båten min har blitt rasert


harry92

Recommended Posts

hei.

 

nå er jeg passe forbanda. jeg kom til båten i stad og da var bare apselutt ALT av ting jeg har i båten min strødd utover, benker var rivd opp, kalesja lå krølla sammen i båten og det var blod søl på fendere og kalesje. hvem er det som kan finne på noe sånt???????????????????

 

jeg ringte umidderlbart politiet og en halv time senere var de på plass og så hva som hadde skjedd. de tokk prøver av blode og sender det til analyse, og det her er nå annmeldt. jeg håper bare politiet klarer og finne ut hvem som har gjort det her :headbang::confused:

Link to post
Share on other sites

Det var noe dritt, Hadde brekk i bilen til kona for en uke siden,de stjal ingenting, knuste kun ruta,og rota i hanskerommet, naboen var derimot ikke like heldig,knust rute,stjålet stereoanlegg og navigasjon samt diverse krims krams, var og meldte det hos politiet, og det var vistnok 15 andre annmeldelser fra nabolaget mitt, de sa de skulle komme og sikre spor siden det var så mange biler, jeg lot bilen stå urørt i 2 dager uten besøk fra politiet, var kanskje opptatt med og ta fartsyndere og kjøring uten belte/mobiltelefon, årets julebord nærmer seg :thumbsup:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

For ung til å forstå sarkasme, tydeligvis. Skjønner godt at du er frustrert over å ha blitt utsatt for dustete hærverk, men dødsstraff er kanskje litt i overkant! Sånn, nå har jeg brukt teskje nok for i dag.

Tenk før du poster!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

jeg tror ikke det er noe som er stjålet for jeg hadde stor basskasse og spiller ståenes der og det står der enda, de har bare ødelakt

 

 

der jeg har båten min er det mye narkomane fra før

 

 

Siden noe ikke er stjålet/borte tror jeg at du kan se bort fra de syke=(narkomane/rusavhengige)

Ligner mere på rene pøbler.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

jeg ringte umidderlbart politiet og en halv time senere var de på plass og så hva som hadde skjedd. de tokk prøver av blode og sender det til analyse, og det her er nå annmeldt.

 

Flott at politiet kom og gjorde en slik grundig jobb!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er dritkjipt! Har også hatt besøk i båtteltet mitt. De skar hull i den ene enden, der de mest sansynelig har gått inn, gått gjenomm teltet og skjært hull i den andre enden der de har gått ut igjen. Kan ikke se at de har tatt noe eller ødelagt noe annet, men forferdelig iriterende! :cryin: Politiet kom med engang jeg ringte og tok en runde på båttomta! Nå blir det montert flombelysning med bevegelsessensor i teltet så det syns når noen er på ferde!

Link to post
Share on other sites

ble overasket over å lese at politiet faktisk kom for å sjekke saken!

 

jeg har også hatt ubudne gjester... ganske kjedelig å komme til båten for å finne den med kalesjen åpen, halv-parten av instrumenter og tenningssylinder skrudd løs, samt at alle sikringene var gått!

heller ikke mye gøy å få ødelagt en av sommerens fineste dager på å reparere båt/anmelde istedenfor å nyte en god dag på sjøen... .resultatet fra politiet var jo som forventa... henlagt!! valgte å se det positive i det... de fikk iallefall ikke med seg båten og sikringer er ikke det dyreste!

Link to post
Share on other sites

I og med at det ble sikret blod på stedet, dermed DNA, så er det stor sannsynlighet for at gjerningspersonen blir identifisert, på ett eller annet tidspunkt. Nå er jo lovgivningen endret slik at man knapt kan slippe en fis før man blir registrert i DNA-registeret. Mao, en person som er tilbøyeelig til å gjøre slikt, er eller kommer til å bli registrert. Og vips, man sitter i saksa. Om trådstarter gjorde sjakktrekket og beskrev åstedet på telefon til politiet og fortalte blodspor.. meget bra, trådstarter. Du gjorde det på rette måten! :)

 

Og for de som er oppgitt over at politiet henlegger saken fort, så er dette en administrativ greie. Det betyr ikke at saken er glemt. Selv om innsamlede spor som fingeravtrykk og blodspor er sendt inn til analyse, så kan en sak henlegges i påvente av det. Dersom det blir treff i DNA eller fingeravtrykksregisteret, hvilket kan ta flere uker og måneder, så blir saken umiddelbart tatt opp for videre etterforskning. Dersom gjerningspersonen blir registrert på et senere tidspunkt, blir saken også tatt opp.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...