Jump to content

Bravo 1X Diesel - erfaringer?


KSE

Recommended Posts

Bravo One er som andre Mercruiser drev, helt greie.

Enklere konstruksjon enn Bravo Three gjør det mer driftsikkert og som regel billigere å reparere.

Singelpropp har både fordeler og bakdeler, ett søk her på forumet vil sikkert gi en del forskjellige svar på akkurat dette.

 

De bråker noe mer enn ett tilsvarende VP drev.

X drevet har forsterket drivakselet og gear i øvre girhus.

Delepriser varierer, enkelte ting er billigere til Merc, mens andre er billigere til VP.

 

Dersom det er dobbelinstallasjon vil forskjellene på manøverbarhet være små i forhold til duoprop, samt at driftskostnadene vil være mindre over tid.

 

At en båt har to Mercruiser Bravo One X drev er ikke ett ankepunkt for å ikke handle båten slik jeg ser det, med mindre det er feil på ett av drevene.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post

Takk for svar.

 

Det er to stk 6 syl. Yanmar. Den yngste 2005 mod. Betyr det at det ikke er common rail motorer (eller hva det heter)?

 

Frem til nå har jeg kun kjørt båt med bensinmotor så dieselmotorer er litt "upløyd mark" for meg ("ukjent farvann" er vel kanskje et mer passende bilde her... :sailing:)

 

Men Yanmar er generelt bra har jeg forstått? Forutsatt at det er tatt vare på da selvsagt.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...