Jump to content

Syrefaste hengsler til cocpitbord?

Stein-Erik

Recommended Posts

Hei

Min far har snekret et flott bord som jeg skal bruke i cocpit på min Bavaria 32.  Bordet skal festes til pidestallen på samme måte som det bordet Bavaria leverer orginalt.  

Det vi sliter litt med er å finne hengsler av den typen som benyttes  på det orginale!  Disse hengslene har en løs pinne med låsering som gjør at det er lett å ta vekk bordet!  Watski har noen slike, men disse er ikke akkurat slik jeg vil ha dem!

Noen som har forslag til steder å kjøpe slike hengsler?  Bordet har blitt så urtolig flott at det er synd å bruke hengsler som ikke er 100% perfekte!!!

Jeg er også ute etter en syrefast metallstang som jeg skal bøye til som støtte!  (6-8 mm)!!  Har funnet stang med gjenger, men ikke uten!! Noen forslag? Må være minst en meter lang!!

Her er et bilde av bordet!!!

Bilde

Stein-E

Har du kollat på http://www.roca.se/  dom kansje har de prylar du behöver ?!

('hengsler'  heter gångjärn på sv!)

Norsk forhandler av "Roca hinges" er Leif H. Strøm. (22197700) Han har flere varianter av hengsler med løs bolt og sikringsring

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei

Takk for forslag - har allerede sendt mail med spørsmål til Roca!  Sortimentet deres er det samme som føres av Watski, og som jeg nevnte i første innlegg er det ingen hengsler her som er 100% slik jeg vil ha dem!

Men jeg gir ikke opp!

SE :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...