Jump to content

Syrefaste hengsler til cocpitbord?


Stein-Erik

Recommended Posts

Hei

 

Min far har snekret et flott bord som jeg skal bruke i cocpit på min Bavaria 32.  Bordet skal festes til pidestallen på samme måte som det bordet Bavaria leverer orginalt.  

 

Det vi sliter litt med er å finne hengsler av den typen som benyttes  på det orginale!  Disse hengslene har en løs pinne med låsering som gjør at det er lett å ta vekk bordet!  Watski har noen slike, men disse er ikke akkurat slik jeg vil ha dem!

 

Noen som har forslag til steder å kjøpe slike hengsler?  Bordet har blitt så urtolig flott at det er synd å bruke hengsler som ikke er 100% perfekte!!!

 

Jeg er også ute etter en syrefast metallstang som jeg skal bøye til som støtte!  (6-8 mm)!!  Har funnet stang med gjenger, men ikke uten!! Noen forslag? Må være minst en meter lang!!

 

Her er et bilde av bordet!!!

 

Bilde

 

Stein-E

Link to post
Share on other sites

Har du kollat på http://www.roca.se/  dom kansje har de prylar du behöver ?!

('hengsler'  heter gångjärn på sv!)

Norsk forhandler av "Roca hinges" er Leif H. Strøm. (22197700) Han har flere varianter av hengsler med løs bolt og sikringsring

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...