LFC83 Startet 2.November.2010 Del på Facebook Startet 2.November.2010 Hei alle sammen, er ny her! jeg lurte på en ting..skulle til å søke ut D3 begrenset 500 bt. På sjøfartsdir står det at man må ha min 36 måneders fartstid på skip over 15 m. Jeg har 25 måner på skip over 25 m, og 2 år på en passasjerbåt på under 15 m, den er 14 m. Jeg lurte på om det kanskje er mulig å få godkjent disse 2 årene på passasjerbåten under 15? Slik at jeg kan få ut sertifikatet nå?? Er de veldig striks på dette? Håper noen har erfaring med dette...På forhånd takk..:) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Tror nesten du kan bli skuffet men det er jo bare å søke. Men hvis du skal søke klasse 3 så har du vel i såfall klasse 4 da? Og da er det jo ikke noe særlig forskjell på disse to i praksis Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
LFC83 Svart 2.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2010 Hei. Har ikke D4, trenger ikke D4 så lenge du har den teoretiske utdannelsen og nok fartstid. Er ganske nylig gått ut av teknisk fagsskole og har eksamenspapirer til D1. Tenkte å søke ut D4 da jeg var ferdig med 1 året. Men kunne liksågodt vente til jeg gikk ut av 2 året med å søke d3 i og med det stilles nesten samme kriterier, og da i tillegg slippe å betale 2 gebyr. Ja, mulig at jeg blir skuffet. Vet de ser på hvilken fart det er, og at det gar blitt gjort avvik fra reglene der før. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Okay, sånn ja. Gratulerer med ferdig skole da. Men da er det bare en ting å gjøre, send inn papirene.. Lykke til Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 Men hvis du nylig har fullført teknisk fagskole må du ikke ut som kadett i et par år da? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
LFC83 Svart 2.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2010 nei...d står på sjofartdir sine sider...det jeg lurte på om d var noen som hadde vert i samme situasjon som meg, og fått godkjent kanskje fartstid på mindre båter. Skal ringe dem imorgen jeg...tror det er lurest..:) Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 2.November.2010 Del på Facebook Svart 2.November.2010 D-3, skal man ikke ha min 12 mnd OMBORD fysisk som ansvalig vakthavende på sjøgående skip over 500 tonn?for å løse papirene? Eller er jeg helt på jordet? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 3.November.2010 Del på Facebook Svart 3.November.2010 Den som skal være fører på skip over 500 bt. men under 3000 bt. må tilfredsstille kravene til ansvarshavende vaktoffiser på bro på skip over 500 bt. eller mer og ikke mindre enn 36 md. godkjent fartstid (faktisk tid om bord) i slik stilling, denne periode kan reduseres til 24 md. dersom ikke mindre enn 12 md. har vært i stilling som Overstyrmann. Sitér dette innlegget Link to post
LFC83 Svart 3.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2010 minst 3 år godkjent fartstid om bord (faktisk tid om bord) på sjøgående skip over 15 meters lengde, hvorav ikke mindre enn 6 mnd. av fartstiden gjennomføres i henhold til Regel II/4 under tilsyn av kvalifisert offiser, samt gjennomgått godkjent evaluering, foretatt av godkjent assessor i henhold til relevante tabeller i STCW 95-koden. Evaluering kan ikke være foretatt i løpet av en periode på mindre enn 1 mnd. etter endt teoretisk utdannelse. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.November.2010 Del på Facebook Svart 6.November.2010 3 år? Det er da 12 mnd total tid ombord hvis man følger kadett opplegget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.