Jump to content

Hvor skaffes nye glass og gummilister til Lewmar dekksluker?

Lars Hansen

Recommended Posts

Hei,

Som tittelen sier, hvor får jeg tak i nye glass og gummilister til Lewmar dekksluker.

Lukene sitter på min 1982 modell Maxi 108.

Glassa vil jeg skifte fordi de er veldig krakelerte, ser ut som at sprekkene går dypt i glasset, slik at det ikke lar seg slipe og polere bort!

Listene har mistet all sin spenst, slik at de tetter dårlig. Har smurt de med silikonfett, men dette er ikke nok...

Noen som også vet hvordan dette skiftes?

Godt spørsmål...Kan nok være at fabrikanten kan levere glass men erfaringer tilsier at det prisen blir som nye luker. Eneste stedet jeg vet om er her hvor jeg ligger i Marmaris Tyrkia hvor alle former for plexi inkl. luker skiftes på en fagmessig måte for en rimelig pris. Men det hjelper vel ikke deg selv om det kanskje kan lønne seg å få laget glass her å sende de hjem. V.S Marin Tlf.+902524120545 vsmarin@gmail.com

Jeg skulle også ha byttet ut glasset (plasten) i lukene mine da de også er veldig krakellerte.

Kontaktet Kreativ Plast siden de holder til i nærheten av meg. De kunne ordne dette.

Jeg har foreløpig ikke gjort noe med det. Her er svaret jeg fikk:

QTE+++

Luke med bytting av plast = Kr 2472,- + mva. (63,5 cm x 63,5 cm)

Luke med bytting av plast = kr 1980,- + mva. (46,5 cm x 33,5 cm)

Luke med bytting av plast = Kr 1795,- + mva. (35,5 cm x 21,0 cm)

Lev tid ca 2 uker.

UNQTE+++

Jeg har også Lewmar-luker, satte inn dimensjonene (størrelsen på glasset) etter prisen.

Det kostet noen kroner, gitt... Har ikke undersøkt noe med gummipakningene, da mine er tette og fine.

Så jeg vil tro en lokal glassmester også kan hjelpe deg med dette.

De tre lukene koster vel ikke 20000,-?

Du tenkte kanskje å betale noen for å bytte dem?

Fordelen med nye luker er jo at alt er nytt (pakninger, hengsler osv). Når det er sagt er kanskje kvaliteten på de gamle bedre i utgangspunktet?

Har fått en glassmester til å bytte "glass" i en luke en gang og det var to reklamasjoner før det ble tett, så jeg er litt skeptisk.

Geir

Det er delte meninger om man skal bruke akryl eller polykarbonat. Slik jeg har oppfattet det så tåler PC slag mye bedre enn akryl. Imidlertid er akryl mer ripefast og tåler uv-stråler (sol) best. Søk litt på Baatplassen etter akryl/pleksiglass/polykarbonat/lexan så finner du mange diskusjoner.

Pakning kan du kanskje finne her. De har mange standardprofiler. www.oo.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...