Jump to content

4 takts påhengs, 2005 Suzuki DF 90 hk, må denne kjøres med glykol?

Kodvaag

Recommended Posts

Som spurt i emneoverskriften:

4 takts påhengs, 2005 Suzuki DF 90 hk, må denne kjøres med glykol for å ikke fryse i stykker i vinter?

Jeg har kjørt den lenge med hageslangen, og så tatt av slangen, og ventet snaue 10 sekunder med å stoppe den. Så har jeg tiltet den opp og ned et par ganger.

Må jeg gjøre noe mer for å ikke risikere at den fryser i stykker?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Høres ut som trådstarter eller andre som har mistet vanntilførsel noen sekunder under renkjøring rådes til å skifte impeller asap...

Jeg tror ikke impelleren på en motor som går på tilnermet tomgang går tørr, eller tar skade av å miste vannet i 5 sek.

Er man i tvil bør man kjøre motoren en gang før sjøsetting for å sjekke at kontrollstrålen ikke har blitt svakere.

Starter man en tørr motor uten vann derimot, feks. etter vinteropplag ,så brenner man impeller og vannpumpe fort.

Høres ut som trådstarter eller andre som har mistet vanntilførsel noen sekunder under renkjøring rådes til å skifte impeller asap...Jeg tror ikke impelleren på en motor som går på tilnermet tomgang går tørr, eller tar skade av å miste vannet i 5 sek.Er man i tvil bør man kjøre motoren en gang før sjøsetting for å sjekke at kontrollstrålen ikke har blitt svakere.Starter man en tørr motor uten vann derimot, feks. etter vinteropplag ,så brenner man impeller og vannpumpe fort.

Enig med Kasper i dette,ingen krise om du mister vanntilførselen noen sekunder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...