Kodvaag Startet 4.November.2010 Del på Facebook Startet 4.November.2010 Som spurt i emneoverskriften: 4 takts påhengs, 2005 Suzuki DF 90 hk, må denne kjøres med glykol for å ikke fryse i stykker i vinter? Jeg har kjørt den lenge med hageslangen, og så tatt av slangen, og ventet snaue 10 sekunder med å stoppe den. Så har jeg tiltet den opp og ned et par ganger. Må jeg gjøre noe mer for å ikke risikere at den fryser i stykker? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kasper22 Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Nei, det burde vere mer en nok med det du har gjort. Sitér dette innlegget Link to post
ken.net Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Den renner tom hvis du lar den henge rett ned. Du bør ikke kjøre den uten vann, impelleren brennes fort hvis den går tørr. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 4.November.2010 Del på Facebook Svart 4.November.2010 Støtter forrige innlegg. Ikke kjør motoren uten at impelleren får vann. Selv kjører jeg ikke gjennom frostveske. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 5.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2010 Kjørte den tørr bare fra tiden jeg tok av slangen til jeg hoppet oppi og slo av tenninga, sikkert bare 5 sekunder. Tusen takk for hjelpen og informasjonen! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
OnkelDonald Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Støtter de over! Impeller går fort varm hvis du tørrkjører den. En grei regel er å ALDRI kjøre motor uten vann på impeller. 5 sekunder er for mye :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Kasper22 Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Høres ut som trådstarter eller andre som har mistet vanntilførsel noen sekunder under renkjøring rådes til å skifte impeller asap... Jeg tror ikke impelleren på en motor som går på tilnermet tomgang går tørr, eller tar skade av å miste vannet i 5 sek. Er man i tvil bør man kjøre motoren en gang før sjøsetting for å sjekke at kontrollstrålen ikke har blitt svakere. Starter man en tørr motor uten vann derimot, feks. etter vinteropplag ,så brenner man impeller og vannpumpe fort. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 7.November.2010 Del på Facebook Svart 7.November.2010 Høres ut som trådstarter eller andre som har mistet vanntilførsel noen sekunder under renkjøring rådes til å skifte impeller asap...Jeg tror ikke impelleren på en motor som går på tilnermet tomgang går tørr, eller tar skade av å miste vannet i 5 sek.Er man i tvil bør man kjøre motoren en gang før sjøsetting for å sjekke at kontrollstrålen ikke har blitt svakere.Starter man en tørr motor uten vann derimot, feks. etter vinteropplag ,så brenner man impeller og vannpumpe fort. Enig med Kasper i dette,ingen krise om du mister vanntilførselen noen sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.