Jump to content

Varmeuttak (defroster) Mercruiser 1,7


ankerpilsen

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med hvor det er best å ta ferskvannsuttaket til og fra motor på en Cummins Mercruiser 1,7 ?

Jeg skal legge opp en defroster.

 

http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/13/13A6R2.PDF

Linken viser til motorens installasjonsmanual for ferskvannsinn og -utløp. Men denne manualen har jeg ikke.

 

Dersom noen kan hjelpe med forslag, evt bilder av egen intallasjon er jeg takknemlig.

Link to post
Share on other sites

Siden ingen andre svarer, så får jeg prøve!

 

Er det noen som har erfaring med hvor det er best å ta ferskvannsuttaket til og fra motor på en Cummins Mercruiser 1,7 ?

Jeg skal legge opp en defroster.

http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/13/13A6R2.PDF

Linken viser til motorens installasjonsmanual for ferskvannsinn og -utløp. Men denne manualen har jeg ikke.

 

Ettersom det er CMD, så er det vel MS120 eller en lignende motor du har.

Servicemanualen du linker til er manualen for GM 4 cyl motorer, og har ingenting med din motor å gjøre, utover at prinsippet for tilkobling av defroster er noe av det samme.

Servicemanualen for din motor er #29 - 1.7DTI motorer, og det står desverre ingenting i den manualen om hvordan man kobler til defroster.

 

Dersom noen kan hjelpe med forslag, evt bilder av egen intallasjon er jeg takknemlig.

 

Jeg har ingen bilder, men prinsippet er stort sett det samme på de fleste motorer, man kobler seg inn på kjølevannet, ofte med en egen varmeveksler for defrosteren for å unngå lange slangestrekk i motorens kjølesystem, da det kan føre til lavere driftstemperaturer og luft i systemet.

 

Det er mange her på båtplassen som har montert slike systemer i sine båter, og kan svare bedre på det tekniske rundt selve installasjonen enn det jeg kan, og det er derfor jeg løfter tråden.

 

Dersom du skriver mer om hvordan du har tenkt å gjøre dette, hvilken defroster det er snakk om osv. så er det sikkert lettere for andre å hjelpe deg.

 

Forøvrig er det en søkefunksjon oppe i høyre hjørnet som kan brukes, og ett raskt søk på defroster gir en hel del svar!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...