Geirh Startet 5.November.2010 Link til dette innlegget Startet 5.November.2010 Montert ny Webasto men blir ikke enig med meg selv hvor jeg skal montere termostatføleren i kabinen på en Flem!!! Høyt/lavt mange steder å montere den. Gode forslag mottas med takk. Har tatt ut min 5 års gamle Mikuni 3.5 kw noen ide om pris for salg?? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Høyt eller lavt spiller mindre rolle, men monter den på et sted hvor temperaturen er mest mulig jevn. Altså ikke i nærheten av utblåsningen fra varmeren, luker, dører etc. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Slik at du lett når den inn døra og fra evt sittegruppe inne? Men som Ingar seier;ikkje for nerme døra pga evt feillesing. Eg ville hatt den litt over middels i høyden(to tredjedeler fra gulv til tak)ca Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LarsL Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Tenk også på at den bør stå en plass der ikke sola kan skinne på den å varme den opp. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Du har sannsynligvis samme slags føler som på min Webasto 5,5. Min er plassert i et hjørne i cabinen hvor jeg oppholder meg mest. Så setter du kontrollen på ønsket temperatur, og hvis Webastoen holder seg ca. på denne temp. er føleren plassert riktig. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Geirh Svart 5.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Du har sannsynligvis samme slags føler som på min Webasto 5,5. Min er plassert i et hjørne i cabinen hvor jeg oppholder meg mest. Så setter du kontrollen på ønsket temperatur, og hvis Webastoen holder seg ca. på denne temp. er føleren plassert riktig. Det er en egen føler med lang ledning, sitter ikke på selve kontrollpanelet. Ikke dumt forslag det Figaro Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Min står rett under kartbordet. Praktisk, da det ikke er i nærheten av noen utblåsingsdyser og lett å huske å skru den av når jeg skal forlate båten. Ved kartbordet er jo alle de andre hendlene og bryterne som skal skrus/vippes av når skuta skal forlates. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
@ArneO Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Min står rett under kartbordet. Praktisk, ...... Med en liten datter på halvannet år som futter rundt og skal trykke og vri på ALT, skulle jeg gjerne hatt den over kartbordet... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
RSL Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Med en liten datter på halvannet år som futter rundt og skal trykke og vri på ALT, skulle jeg gjerne hatt den over kartbordet... Har hatt en slik datter i 18 år nå. Som sin far, klarer hun enda ikke holde seg unna noe som helst som kan trykkes eller vris på(med unntak av vaskemaskin og oppvaskmaskin), så du får ha lykke til hehe... Men du verden så flott båt du har a-gitt :-) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
@ArneO Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Men du verden så flott båt du har a-gitt :-) RSL Takk det samme. Vi kjøpte denne gamle damen i år, og er meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Lazyjack Svart 5.November.2010 Link til dette innlegget Svart 5.November.2010 Eberespacher anbefaler at den settes midt på et skott som går ubrudt fra dørk til tak. Under kartbord o.l. anbefales dermed ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.