Jump to content

Flott båtkveld i dag!


Walter_S

Recommended Posts

Siden høsten, vanligvis består av regn, kulde og mye vind, må jeg bare ta med dette stemningsbilde, fra kveldens "luftetur" med sjarken! Det var nå særs flotte forhold ute på fjorden her ved Fredrikstad, og mange båter å se på vannet. Dette kan ha sammenheng med at både hummersesongen startet i dag, og at sjøfugljakta er i gang også.

 

Bilde

Nyt været, sålenge vi har det.........fra i morgen ettermiddag er det spådd mye vind fra sør!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

En fin båtkveld var det...

 

Satte Sjømannen opp til vinteropplag i kveld, en masse folk og styr i forbindelse med "fellesopptak!" av båter i havna vår. Det er helt klart bedre å tilbringe vinteren på vannet, men Mjøsa med dens temperatur tilater desvarre ikke det. 30 kalde og ferskvann betyr is...... mye is....veldig mye is .....I tilegg til Sjømannen så måtte jeg flytte den andre båten (Saga`n) 15 meter p.g.a. graving i havna. så nå er det vinterkonservering og polering  som gjelder. Skulle gjærne hatt båt på sjø`n om vinteren men på Mjøsa så er det desverre ikke mulig. Kanskje jeg skulle ha flyttet litt....

 

Walter_S tror din KOMDAL er en flott bruksbåt, men hva med den andre ? Blir det "stas-båten" eller "baatplassen-treffbåten" ?

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Ja nå har vi en periode med slalomkjøring ala Lasse Kjus, samtidig som vi må dukke hvis vi har noe i luften med vinger :confused::crazy:

Så rett, så rett, Amorosa! - Jeg må bare innrømme at jeg gruer meg til alle "vælene" på sjøen! Tau i propellen er noe av det verste marerittet jeg vet om - bortsett fra å være helt båtløs, da - men det skjer jo ikke!  :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

.... men hva med den andre ? Blir det "stas-båten" eller "baatplassen-treffbåten" ?

Den blir satt i hagen i høst, for å gjennomgå noe oppshining, skal bl.a. legge nytt dørkbelegg / tre-dørk og så skal den en tur innom finn.no til våren, tenker jeg - har lovt kona ny salong til våren  :confused:

 

Du vet, en båtsjuk mann gjør hva som helst, til og med love bort ny sofa og greier....  :crazy:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

- har lovt kona ny salong til våren  :confused:

 

Du vet, en båtsjuk mann gjør hva som helst, til og med love bort ny sofa og greier....  :crazy:

En båtsjuk mann gjør hva som helst... Jeg vet godt hva det er, har nå båt nr 3 på 7 mnd. Har solgt den ene, pusset opp nr 2, og godt i gang med oppussing nr 3 som jeg her hatt i 7 dager... Nr 2 er lagt ut til salgs...

 

OK.... du har lovet kona en ny salong og skal se innom finn.no for å se etter det ??? På finn.no selger de "BÅTER," ikke salonger til båter. Du skal vel ikke bytte alt nå ???

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

.....OK.... du har lovet kona en ny salong og skal se innom finn.no for å se etter det ??? På finn.no selger de "BÅTER," ikke salonger til båter. Du skal vel ikke bytte alt nå ???

:lol: Du Hebbe, sett vekk den derre halvtomme  :crazy:  i høyre hånda di  :wink: "hikk" .....det er ikke "ren vare" i glasset!

 

NEI! "Flukt" skal vel averteres på finn.no (kan jo ikke ha 2 like store båter - har jo bare én bryggeplass!) - og salongen jeg lovte kona, skal stå i stua, opp i annen etasje hjemme i huset! Skønner du nå?  :lol:

 

Når vi snakker om å ha 2 like store båter, samtidig, så har ikke jeg noe problem med dét - men, prøv å få kvinnfolk til å godta noe sånt til å være "lurt" eller "fornuftig"  :confused: ....dem har jo en helt annen logikk, når det gjelder båter!  :lol: ...en logikk som er meget vanskelig å argumentere mot....... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

....Livet består av en hårfin balanse mellom å gi og å ta, og det har du skjønt til fulle!   :wink:

Jo, takk, Arvid_A! Men så har jeg også verdens snilleste og mest forståelsesfulle kone, da! Hun har skjønt at det ikke nytter å forandre på "gubben" - når det gjelder båt - og da skal man heller ikke "strekke" tålmodigheten til admiralinnen for mye.  :wink: Balansegang er stikkordet, ja!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jovist var det flott! Krysset fjorden torsdag ettermiddag i sol og speilblank sjø. Fredagen lå vi i ro på Kommers. Blikkstille og fredelig. Og skipshunden koste seg da han fikk gå mange turer uten bånd. Det var ikke mye folk der, nei. Natt til fredag var vi den eneste båten på øya. Fredag kveld fikk vi besøk fra Tine II. Han dro imidlertid til Holmestrand litt etter midnatt, nesten ikke mer strøm på hatteriene hans.

 

Hadde selvfølgelig tenkt å bli til søndag, men da vi våknet i morges til skvalp og fendergnissing og en værmelding som sa at det skulle øke på med SØ vind og tiltykning yil regn, dro vi hjem etter litt egg og bacon til frokost. Turen gikk greit, men en blir litt sliten etter 2 timer med 1 meter sjø på tvers i en snekke.

 

Men nå må jeg vel snart innse at sesongen går mot slutten. Neste helg jobber fruen, og å dra alene med skipshunden og ligge over alene, blir nok litt stuslig. Og helgene fremover blir hun også opptatt. Så dermed blir det å tenke på oljeskift osv. Må forresten ha ny presenning.

 

Men at vi hadde det fint inntil vi dro hjem skulle vel bildet under vise!

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om jeg tørr!!! :wink: Før jeg vet ordet av det sitter jeg i en bil og kjører 36 timer eller på et tåg opp til det kalde nord eller våte vest. :lol:

Du, Jibb - du kan bare ta det med ro, angående lang reise, o.s.v. for å se på enda flere trebåter! Den neste "sjekta" vi skal "inspisere" ligger jo bare i Halden!  :wink:

 

Og så må du ja tenke på arven da, gutt! Alt dette kan en vakker dag bli ditt!!!  :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...