Jump to content

Defekt display på Navman depth 3100 dybdemåler

tom-ass

Recommended Posts

Hei.

Jeg har iløpet av sesongen fått defekt display på mitt Navman Depth3100 dybdemåler (ekkolodd).

Det har "ebbet" ut etterhvert, i vår virket det helt greit, men etterhvert begynnte det å vise feil. Vi snakker her om displayfeil, ikke feil med montering/giver.

Etterhvert som sommeren gikk, så ble det dårligere og dårligere, og til slutt nå i høst var det ikke tekst i hele tatt. Jeg har litt problemer med å forklare hvordan det ser ut, men kan sammenlignes med f.eks ei digital klokke, hvis man trykker på skjermen, blir klokka borte liksom, men kommer tilbake etter at trykket er blitt borte igjen. (om noen skjønner hva jeg mener).

Jeg har ikke peiling på slik, men er det mulig å reparere skjermen på noen måte?

http://www.navmanmarine.net/Navman/Templates/productinformation.aspx?id=4566

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Denne ser relativt ny ut, er den under 5 år kan du reklamere på den. Norsk importør er PRONAV AS

Her har du link til retur-søknadsskjemaet deres, send det inn så får du papirer for retur ifm garanti / reklamasjon eller service.

http://www.pronav.no/index.php?Sidenavn=Returs%F8knad+reparasjon&MenyID=85

ProNsv gjengen er hyggelig og hjelpsomme, har nettopp sendt en Navman plotter inn på reklamasjon ifm fukt i displayet.

• 3 uker senere...

Da fikk jeg telefon i dag av en hyggelig kar som kunne meddele at apparatet er dødt. :worry:

Fikk tilbud på et nesten makent apparat til 1800 kr, og gikk for det. Det er jo mange ekkolodd/dybdemålere på markedet til en billigere penge, men siden dette passer i hullet i båten så gikk jeg altså for dette. Blir spennende å få det og begynne å klå på det... :thumbsup:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...